Pár napot késett a csekkel, bűnözőnek állította be a szolgáltató?

2012. augusztus 5. 09:09 Szoljon.hu
SZOLGÁLTATÓK | Minősíthetetlennek találta egy szolnoki férfi az áramszolgáltató fizetési felszólítás címén küldött levelét. Elmondása szerint nem fogyasztónak, hanem bűnözőnek érezte magát a levél elolvasása után.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

– Valóban késtem néhány napot az áramszámla befizetésével, de máris egy minősíthetetlen hangvételű felszólító levél fogadott a postaládámban a nyaralásból hazaérve – panaszolta Gábor. A szolnoki férfi hangsúlyozta, hogy ezidáig minden hónapban pontosan fizetett. – A  szolgáltató felszólítójában nagy nyomtatott betűkkel szerepel a fenyegetés: amennyiben továbbra sem fizetek, az energiaszolgáltatást megszüntetik. Sőt! Jogi eljárást is indítanak. Csupa nagybetűvel! Tájékoztattak továbbá, hogy a jogi eljárás előkészítésének folyamatát már megkezdték, mely a házam elárverezésével is zárulhat. Mintegy fenyegetésként az is szerepelt a levélben, hogy felkereshetnek a hátralékok behajtása érdekében a szolgáltatóval szerződött partnerek. A felszólító elolvasása után inkább bűnözőnek éreztem magam, nem pedig fogyasztónak – tette hozzá.

– A hatályos jogszabály értelmében 60 nap elteltével, a tartozás összegétől függetlenül ki lehet kapcsolni az adott fogyasztási helyet a szolgáltatásból – tájékoztatott Varga Ivett, az E.ON Hungária Zrt. sajtószóvivője. – A kikapcsolást egy fizetési emlékeztető levél és egy tértivevényes levélben kiküldött kikapcsolási értesítő kiküldése előzi meg. A levelek tartalmát mindenekelőtt a vonatkozó szabályozásoknak megfelelve alakította ki társaságunk, hiszen ügyfeleink érdeke, hogy a felszólítási folyamattal és az esetleges kikapcsolással járó összes lehetséges következményekről tudomást szerezzenek. Mivel a felszólítási folyamat során plusz költségek keletkeznek, illetve kikapcsolás esetén a ki- és visszakapcsolás díja is tovább növelheti a költségeket, ezekre ügyfeleink teljes körű tájékoztatását szem előtt tartva, minden esetben felhívjuk a figyelmet.

A fizetési emlékeztető levél célja a figyelemfelhívás és a tájékoztatás: a szabályozásban rögzített lehetséges jogkövetkezményekről tájékoztatja a fizetési késedelembe esett ügyfeleinket. Ahogy levelünkben jelezzük is, a tájékoztatást kizárólag azon ügyfeleinknek szánjuk, akik fizetési késedelembe estek és kérjük, ha időközben tartozását ügyfelünk rendezte, tekintse tárgytalannak levelünket – számolt be.

Az  E.ON teljes kintlévősége 2010-hez képest tavaly év végére 17 százalékkal nőtt, ezen belül a lakosság körében történő emelkedés elérte a 20 százalékot. 2010-ben a teljes szolgáltatási területen 55 ezer, 2011-ben 45 ezer esetben kellett kikapcsolni nemfizetés miatt az áram vagy a gázszolgáltatást a fogyasztóknál. Az esetek többségében a kikapcsolást a tartozás rendezése, és a szolgáltatás újraindítása követte. Az elmúlt évben 26 ezer esetben történt így.


Varga Ivett, az E.ON  Hungária Zrt hozzátette: az elmúlt néhány évben nőtt a lejárt tartozások mértéke. Az áram- és gázhasználó fogyasztók összességében több tízmilliárd forinttal tartoznak a társaságnak.
– Ez a nagyságrend a teljes fogyasztói szegmensünkre, azaz mind a lakossági, mind az üzleti ügyfeleinkre vonatkozik. Az arányokban azonban van különbség, hiszen a kintlévőségünk 46 százalékát a nem lakossági ügyfelek generálják, a maradék 54 százalék az, amit a lakossági fogyasztók okoznak – jegyezte meg Varga Ivett.

A Tigáz Zrt. szerződéses partnerként tekint ügyfeleire, mondta Száraz Gábor sajtószóvivő. A szolgáltatásért utólag számláz, már a számlán is feltüntetve minden fontos fizetési információt. Aki valamilyen ok miatt fizetési késedelembe esik, automatikusan kap fizetési emlékeztetőt, majd felszólítót, meghatározott ütemezéssel. Annak ellenére, hogy a Tigáz a nap 24 órájában pontosan szolgáltat, szerződéses partnereiről nem tudhatja, milyen ok miatt késnek a fizetéssel. Éppen ezért inkább emlékezetet szerződéses kötelezettségre. Egy ponton túl, az emlékeztetőt követően fizetési hajlandóság hiányában hivatalos (részben formailag is kötött) felszólítást küld a társaság. Legvégső, a szolgáltató számára sem jó, kényszerű esetben, kikapcsolási értesítőt. Akinek nem célja a számla rendezése, az ellen jogi úton, vagy az adósság eladásával érvényesíti jogos érdekeit a társaság, de ez már „szélsőséges” eset.

– E dokumentumok mindegyikének az a célja, hogy a vállalt kötelezettségekre emlékeztesse a másik felet. Mindenesetre a Tigáz javasolja ügyfeleinek a több szempontból is kényelmes, limitálható csoportos beszedési megbízás alkalmazását – tette hozzá Száraz Gábor.

Az egyedi esetek kapcsán is tájékoztatást adnak

Ha például egy ügyfél elhunyt, a számla akkor is jön, célszerű ezért személyesen tájékoztatást kérni a lehetőségekről, esetleges teendőkről. Dr. Boros Norbert, az ÉMÁSZ Nyrt. kommunikációs igazgatója elmondta: érdemes személyesen elmenni az ügyfélszolgálatra, ahol kollégái az egyedi esetek kapcsán is tájékoztatást adnak.

– A szolgáltató nyilván nem kap értesítést arról, ha egy ügyfél elhunyt. A rokonoknak, illetve örökösöknek ilyenkor a halotti anyakönyvi kivonattal kell ezt igazolniuk az adott ügyfélszolgálati irodában. Azt javaslom, ilyen esetekben célszerű eldönteni, hogy a jövőben meg akarják-e tartani a hálózati csatlakozást. Ha valaki ezt nem szeretné, dönthet úgy, hogy a szakemberek leválasszák a hálózatról, igaz, ebben az esetben később az újracsatlakozási díjat kell fizetni. Minden ilyen esetben azt javaslom, hogy az ügyfelek, ingatlantulajdonosok keressék fel személyesen az ügyfélszolgálati irodánkat, ahol a társaság munkatársai kézséggel adnak tájékoztatást.

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Pár napot késett a csekkel, bűnözőnek állította be a szolgáltató?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Rp. úszó-vb: Hosszú a harmadik napon sem maradt arany nélkül

Rp. úszó-vb: Hosszú a harmadik napon sem maradt arany nélkül

Hosszú Katinka a 800 m gyors döntőjében nyolcadikként végzett.

El: Korhuttal a soraiban jutott tovább a Hapoel Beer-Seva

A magyar játékos a 77. percig volt a pályán, a helyére beálló Sabtai adta a gólpasszt.

Női kézi Eb: Penáék és Grooték is magukra találtak

A középdöntő 1. csoportját a svédek és a szerbek kezdhetik a legtöbb ponttal.

El: 18 nemzet csapatai a 32 között – a mezőny és a program

Manchester United–Roma és Tottenham–Villarreal is lehet a következő körben.

Mhitarjan és Ibrahimovic is betalált, továbbjutott a United

Ukrajnai győzelme meghozta a második helyet a manchesterieknek, a Fenerbache nyerni tudott Rotterdamban.

MLSZ: az FTC 400 ezret fizet szurkolói viselkedése miatt

Sokba kerül az alapvonali asszisztensnő szidalmazása • Az Újpestet is megbírságolták.

Kövessen bennünket a Facebook-on!

Róluk írtunk legtöbbet

Fazekas Sándor | Szalay Ferenc

Teljes névtár ›

Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér