Ütemterv szerint halad az M4 autópálya szakaszainak építése

2014. szeptember 25. 18:23 Mészáros Géza

építés | A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában tavaly ősszel megkezdődött a három részben épülő M4 autópálya kivitelezése.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

 Az autópálya építési munkálatainak előrehaladásáról Szalay Ferenc, Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.

Az elmúlt időszak szokásostól eltérő csapadékmennyisége a leendő M4 autópálya nyomvonalán is megnehezítette a földmunkákat. Az első, 13,4 kilométeres szakaszon Abony és a Tisza között a főpálya humuszleszedése befejeződött és a teljes nyomvonalon megkezdődhetett a töltésépítés. Folytatódott az Eresztőhalmi csatorna korrekciós munkája, és végeztek a Berek ér mederkorrekciójával. A 13,4 km hosszú nyomvonalból 9 km a Zagyva-Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek.


Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió m3 földmunkára van szükség. Ez a mennyiség magába foglalja az árterület és a belvízi öntözőcsatornák megléte miatt szükséges talajerősítést, talajcserét, töltésalapozást és a töltésépítést is. Az úton 30 km hosszan vadvédő kerítést, 4 db ökológiai átjárót, 4,7 hektár erdőtelepítést és közel 1 km hosszan zajvédő fal építését fogja elvégezni el a vállalkozó. A 2x2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, 1 db kétoldali komplex és 1 db kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű keresztezés lesz.

A második szakaszon szintén speciálisak a talajviszonyok, mert a teljes 2,3 km hosszú nyomvonal a Tisza árterületén halad. Itt három műtárgy épül: a Tisza jobb partján a majdani kibővített ártéren egy 416 m hosszú ártéri híd lesz. A Tisza védvonala a későbbiekben távolabb helyezkedik majd a folyótól, ezzel is kibővítve a hullámteret, az épülő ártéri híd az új védvonalon belül lesz, így árvíz esetén a víz lefolyását biztosítani fogja. Az esetleges árvíz minél gyorsabb levezetését tovább szolgálja a 756 m hosszú híd új Tisza híd is. A Tisza bal parti kezelő útja felett pedig egy kisebb híd épül. Mindhárom híd építése folyamatban van: töltés- és pillérépítés. A Natura 2000 védett területek miatt a környezetvédelmi előírások ezen a szakaszon is nagyon szigorúak. Átlátszó zajárnyékoló falakat, 4 db denevértornyot és közel 500 madárfészket kell kihelyezni, emellett ökológiai átjárókat és 5 km vadvédő kerítést épít a kivitelező.

A harmadik, 13,2 kilométeres szakaszon megkezdik a főpályán humuszolást, a töltésépítés és a hidak kivitelezése folytatódik. A szakaszon 2 db csomópont, 11 műtárgy, 20 km földút, 5 km országos közút, 6 km zajárnyékoló fal, kétoldali tengelysúlymérő állomás épül. A Tisza és a Tisza holt ágának közelsége miatt a talajviszonyok nagyon kedvezőtlenek az útépítés szempontjából, a jelentős belvíz miatt a földmunka és a vízelvezetés valamint a víztelenítés különleges szakértelmet és technológiát igényel. Törökszentmiklós és a lakott területek közelsége miatt 6,1 km hosszan zajárnyékoló fal, valamint természeti kincseink védelme érdekében 31 km vadvédő kerítés és 3 db ökológiai átjáró épül.
Szalay Ferenc, Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere elmondta: „Szolnok gazdasága az utóbbi időben jó ütemben fejlődik, s ennek a fejlődésnek újabb lendületet adhat az M4 építése. A miniszterelnök keddi, szolnoki látogatásán ígéretet kaptunk arra, hogy a ciklus végéig, 2018-ig állami forrásból megépül a Budapest-Szolnok szakasz is, ami újrapozícionálja a várost és még vonzóbbá tesz azt a potenciális beruházók szemében.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „A 4. sz. főút az országos közúthálózat kiemelkedően balesetveszélyes elemének számít. Abony és Fegyvernek között az elmúlt öt évben 165 balesetben 311-en sérültek meg, ebből 26-an halálosan, 72-en súlyosan. Az útszakasz biztonságosabb autópályává építése a szomorú statisztikai mutatók miatt is sürgető feladat volt. A kormány prioritásként kezeli a gyorsforgalmi hálózatok fejlesztését, a közel 29 km hosszan, 2x2 sávon megépülő M4-es autópályát 2016 őszétől Abony és Fegyvernek között már használhatják a közlekedők.”

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ütemterv szerint halad az M4 autópálya szakaszainak építése

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Októberben tér vissza a vászonra Törőcsik Mari

Mészáros Márta Aurora Borealis című filmjében Tóth Ildikóval és Törőcsik Franciskával játszik együtt.

Megemelik II. Erzsébet fizetését

Kissé drágult tavaly a brit monarchia.

Nézzen Ön is hápogó kiskacsákat éjjel-nappal!

Nézzen Ön is hápogó kiskacsákat éjjel-nappal!

Mert mi másra is lenne jó az internet?

Női kézi-vb: Norvégia és Svédország is a mieink csoportjában

Női kézi-vb: Norvégia és Svédország is a mieink csoportjában

A magyar csapat Bietigheim-Bissingenben a csehekkel, az argentinokkal és a lengyelekkel játszik még.

Őrjítő reformok? Változások előtt a labdarúgás szabályai

Hatvanperces meccseket, gyorsabb játékot és fegyelmezettebb labdarúgókat akar látni a nemzetközi szabályalkotó testület.

NB I: NYÁRI ÁTIGAZOLÁSOK, 2017

ÁTIGAZOLÁS FIGYELŐ. Nincs megállás a Fradinál és Felcsúton, belehúzott a Kövesd is!

DVSC: A mai futball mellett nincs nagy nyereség – a debreceni ikon a Loki Shopról

DVSC: A mai futball mellett nincs nagy nyereség – a debreceni ikon a Loki Shopról

Hétszeres bajnok korábbi játékos vezeti a Debrecen ajándékboltját.

Dortmund: Barcelona helyett Angliába tart a szélső?

A francia internetes portál úgy tudja, a 20 éves labdarúgó már tárgyalásokat folytat a szigetországban.

Világfutball: a Real Madrid uralja a játékosok top 500-as listáját

A spanyol bajnok és BL-győztes királyi gárda 19 fővel képviselteti magát • Két magyar is befért.

Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér