Bulvár

2008.11.10. 07:55

Órákat kell várni az ügyintézésre? - utánajártunk

Akár fél óra sorban állás a bolti pénztárnál, jó húsz perc várakozás egy pénintézetben, de lehet, hogy harminc percig kell várnunk akkor is, ha csak egy levelet szeretnénk feladni. Szolnokon mértük le, mennyi időt vesz el az életünkből a sorban állás.

ECS

Több kollégámmal összefogva megpróbálunk reális képet adni, vajon hol, mennyit kell várakozni Szolnokon, ha halaszthatatlan banki ügyletünk, postai befizetésünk, illetve meg akarjuk ejteni a hétvégi bevásárlást?

Elsőként az egyik pénzintézetbe tértünk be, hogy egy egyszerű átutalást végezzünk. A bejárati ajtón belépve pozitív képet kaptunk, alig 8-10 ember ücsörgött a műbőrfotelekben. A szokásos számhúzás után mi a 490-es számot kaptuk — a kijelzőn ekkor a 485-ös volt olvasható. Megkezdtük a várakozást, és meglepődve tapasztaltuk, hogy a 3-assal és 2-essel kezdődő sorszámok gyorsan váltakoznak, de a négyessel kezdődőek már nem is olvashatóak a kijelzőn. Tovább várakoztunk, lassan a bankban megszaporodtak az emberek, de furcsa módon, az utánunk érkezők mind előbb távoztak. Arra a pultra pillantottunk ahol a 485-ösz szám világított. Egy idős hölgy beszélt folyamatosan az ügyintézőnek, lassan már 14 perce. Időközben társaságot is kaptunk egy negyvenes hölgyet, aki az alkoholmámornak köszönhetően nem tudta megnyomni a sorszámkérő gombot. Segítettünkneki, így ő úgy gondolta, hálából szórakoztat bennünket. Nem örültünk, főként hogy még közel 8 percig hallgattuk. Végre megjelent a 490-es! Huszonkét perc várakozás egy 3 perces befizetési procedúráért.

Következő állomásunk az egyik postafiók volt. Itt egy csekket szerettünk volna befizetni a délelőtti órákban. Itt is sorszámot kaptunk, a 78-asat, a kijelzőn a 43-as szerepelt. Azután 27 perc telt el és a pultnál állunk. Összesen 1750 forintot fizettünk be, mértük az időt, egy perc 28 másodpercig tartott. Arról nem is beszélek, ha valaki levelet szeretett volna feladni, annak is be kellett rendezkedni legalább egy-két órára, mert a céges levelezést bonyolító hölgyek már sorban álltak, kezükben a borítékhalmazokkal.

A hivatali ügyek után a vasútállomást céloztuk meg. Reggel fél hétkor érkeztünk oda — rengeteg ember volt a váróteremben — iskolába, munkába sietők. Három pénztár üzemelt, mindenhol lassan araszolt a sor. Érdekes módon a hosszabb sor jobban haladt, mert ott javarészt fiatal diákok ácsorogtak. Mivel hónap eleje volt, elég sokan vásároltak bérletet, talán ezért is haladt annyira lassan a másik két sor, mivel ott sokan kértek számlát a megvásárolt jegyről, illetve bérletről. A tapasztalatok szerint hét perc alatt végzett az a diák, aki a hosszabb sor végére állt be, a másik két sorban 11-13 percet várakozott az aki utolsóként állt a pénztárhoz. A Jászkun Volán Zrt. bérletpénztáraiban is hasonlót tapasztaltunk, bár ott valamivel kevesebbet kellett várni.

Nem mindehol kell sokat várni

A hivatalokban változó a helyzet. Az egyik könyveléssel foglalkozó cég ügyintézője elmondta, gyakran megfordul az APEH-nél, és az ügy típusától függően, volt, hogy tíz percet, de olyan is, hogy egy órát ott kellett ülnie. De az is előfordult, hogy egyből ő került sorra. A TB-nél és a földhivatalnál azonban azt tapasztalható, hogy nincs sorbanállás, és az ügyintézés is gyors.

Nem hagyhattuk ki az élelmiszerboltokat, hipermarketeket sem a vizsgálódásból. Elsőként egy olyan üzletet látogattunk meg péntek este, amelyik az egyik reklámjában azt hirdette, náluk nincs sorban állás. Pedig van! És milyen hosszú sorok kígyóznak. Körülbelül hat pénztár üzemelt, és a vásárlók már a polcok között ácsorogtak megrakott bevásárlókocsikkal. Az idő itt is lassan telt, ami betudható volt a rengeteg embernek, a még több árúnak, és néha a pénztárnál jelentkező bajoknak. Egy rövidebb sort választottunk, de még így is a kozmetikumok között kellett ácsorogni. Huszonhét perc múlva már megközelítettük a pénztárat, de ekkor a technika ördöge közbeszólt. Pénztárszalagot kellett cserélni. Ez újabb 3-4 perccel dobta meg az eddig eltöltött időt. Az egy kilo kenyér, a felvágott, a tej és az üdítő megvásárlása 20 percig tartott a polcok között barangolva, nézelődve. A sorban állás ezzel szemben 37 percet vett igénybe. Tehát bukott a reklám és nekünk is elment közel egy óránk.

De azt gondoltuk megpróbálkozunk egy másik helyen is. Ide azért látogattunk el, mert a pénztárgépek tetejére egy grafika van ragasztva, amely egy pénztárat ábrázol. Három embert fehérrel jelöl, a negyedik pedig már fekete. Azaz három vásárló és nyílik az új pénztár – elméletben. Mi a gumicukrok között álltunk, előttünk 6-7 tömött bevásárlókocsival. Cirka negyedóra alatt ki is jutottunk.

Úgy tűnik, igaz az az uniós felmérés, miszerint hazánk a második helyet szerezte meg abban a versenyben, melyik országban kell a legtöbbet sorban állni.

-->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!