Fogyasztók védelmében

2019.01.10. 17:48

Eljárás indult a népszerű hazai eMAG webáruház ellen

Fogyasztóvédelmi érdekek miatt indított versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal.

Kép: Shutterstock

Forrás: Shutterstock

A hatóság most az eMAG webáruház legutóbbi Black Friday akciója miatt indított vizsgálatot, amely feltételezhetően a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütközött.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a webáruházat üzemeltető S.C. Dante International S.A. ellen, mert valószínűsíti, hogy a vállalkozás nem megfelelően alakította ki és ellenőrizte 2018. novemberi Black Friday akciója feltételeit, árazását, illetve kedvezményrendszerét.

Nem gondoskodhattak a vevőikről

A hatóság feltételezi továbbá, hogy a cég tévesen mérte fel a szükséges készletmennyiséget – a várható érdeklődés nagyságához képest.

A vállalkozás az akció idején tanúsított magatartásával megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát, hiszen nem tartotta szem előtt a szakmai gondosság követelményét.

Az áruház saját becslése szerint az eMAG weboldala a Black Friday napján 2,7 millió egyedi látogatóval rendelkezett, a rendelések összértéke pedig 6,8 milliárd forintot tett ki.

Feltételezi a hatóság a jogsértést

A fogyasztói döntéshozatal feltételezett torzítása így olyan széles körben valósulhatott meg, amely hatással lehetett a versenyfolyamatokra is.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Az eMAG az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz a GVH vizsgálat kapcsán:

Az eMAG egy olyan márka, mely számára a fogyasztók érdekeinek védelme és a törvények tiszteletben tartása kiemelten fontos, éppen ezért az értékesítési kampányaink minden esetben összhangban vannak a jogszabályokkal. A Black Friday akciót több hónapos előkészítő munka eredményeképp jött létre. Az előkészítés során gondos árképzési és készletekkel kapcsolatos tervezés is történt különböző szempontok szerinti mélyelemzés alapján, mindezt azzal a céllal, hogy képesek legyünk betartani a fogyasztóknak tett ígéreteinket.

Teljes mértékig együttműködünk a Gazdasági Versenyhivatallal és minden szükséges információt megadunk a Black Friday kampánnyal kapcsolatos félreértések tisztázásához és az ehhez kapcsolódó, Marketplace partnerek által végzett értékesítési aktivitásokkal kapcsolatban egyaránt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!