2021.09.28. 22:12
Így léphette át a TikTok az 1 milliárdos felhasználószámot
Leszóljuk, Amerika kevés híján betiltotta, a konkurencia másolja, de a TikTok csillaga csak egyre magasabbra emelkedik.
Forrás: Shutterstock
Már az sem igaz, hogy a TikTok az unatkozó tinik néhány másodperces appja: egy ideje 3 perces videókat is megosztanak rajta – és korántsem csak a legfiatalabbak.
Most hétfőn közölte a közösségi oldal: egymilliárd felhasználó fölé nőtt a havi forgalmuk.
Ez azért figyelemre méltó szám egy 2018 augusztusában indított platformtól, amelyet a pekingi székhelyű ByteDance anyavállalat adatgyűjtési gyakorlata miatt aggódó kormányok – köztük az Egyesült Államok is – űzőbe vettek.
@nawaraj.kapri180520भित्र जा भन्दा बाहिर पो आउँछ 👊👊👊😏nabarajkapri♬ original sound – नवराज काप्री
Népszerűsége a világjárvány idején ugrásszerűen megnőtt, a SensorTower elemző cég szerint 2020 első negyedévében a világ legtöbbet letöltött alkalmazásává vált, csak abban a negyedévben mintegy 315 millió letöltéssel.
Értesülések szerint a ByteDance 2020-as bevételei az előző évhez képest több mint kétszeresére, 34,3 milliárd dollárra nőttek. A SensorTower szerint napjainkig 3,2 milliárd alkalommal telepítettek TikTokot – beleértve a Douyin, az alkalmazás kínai verziójának adatait is. Havi átlagos felhasználói száma idén augusztusban 25 százalékkal nőtt 2020 augusztusához képest. A ByteDance céget júniusban 425 milliárd dollárra értékelték.
Kapkodhat a konkurencia
Más alkalmazások pedig a TikTok óriási sikerét megirigyelve szokás szerint elkezdték másolni a sikeres receptet, maguk is bedobták rövid videós produkciójukat. Hozzá képest nem sok sikerrel.
A Facebook tulajdonában lévő Instagram tavaly augusztusban indította el a Reels-t; a Snapchat novemberben mutatta be a Spotlight nevű alkalmazáson belüli TikTok-klónját, még a YouTube is beszállt a rövidfilmes játékba, és idén év elején mutatta be a YouTube Shorts-ot. A TikTok azonban rendületlenül tovább növekszik:
a friss adatok szerint a tiktokolók több időt töltenek szeretett TikTokjuk nézegetésével, mint a YouTube felhasználói.
@mmmjoemeleRatatouille looks different here😂♬ original sound – Natalie Pienkawa
Közösségi célokért is
Mindazonáltal a TikToknak is meg vannak a maga bajai: a ByteDance a jelentések szerint határozatlan időre elhalasztotta a tőzsdei bevezetésre vonatkozó terveit, mert a kínai szabályozó hatóságok az elmúlt hónapokban keményen lecsaptak a technológiai cégekre. Kína vizsgálja a nagy technológiai cégek versenyellenesnek tartott gyakorlatát, valamint azt, hogy a cégek hogyan kezelik az ügyfelek érzékeny adatait.
A ByteDance és a TikTok egyike volt azoknak a kínai technológiai cégeknek, amelyeket a Trump-kormányzat tavaly célba vett, és alkalmazásainak kitiltását rendelte el. A rendeletek egyike sem lépett hatályba, és júniusban Joe Biden elnök aláírta a Trump-korabeli tilalmak visszavonásáról szóló végrehajtási rendeletet. Viszont Biden is utasította a kereskedelmi miniszterét, hogy vizsgálja meg a külföldi ellenfelekhez, például Kínához kötődő alkalmazásokat, amelyek érzékeny adatokat gyűjthetnek az amerikai fogyasztókról.
A TikTok felvillantott értékes pillanatokat is. Ilyen például a Ratatouille: The TikTok Musical, amely egyéjszakás streaming koncertként több mint egymillió dollárt gyűjtött össze a járvány által szorongatott szórakoztatóipari előadók és dolgozók támogatására.
@danieljmertzlufftRemy: The Musical OG Song @e_jaccs add. Vocals @cjaskier #remy #ratatouille #musicaltheatre #broadway #singer #musical #disney #fyp #disneymusicals♬ original sound – danieljmertzlufft
Borítóképünk illusztráció