Sín? csak pénzkidobás

2017.10.24. 14:20

Jövőre már élesben hasít az „okosvonat”

Megkezdte a próbaüzemelést a kínai Csucsou városában az Autonomous Rail Rapid Transit (ART) elnevezésű, vezető nélküli tömegközlekedési eszköz, amely a fejlesztő leírása szerint a vonat, a villamos és a busz keresztezése.

Forrás: AFP/Imaginechina

Fotó: Zi Xin

Az elektromos meghajtású jármű felsővezeték és sínek nélkül közlekedik, szenzoraival érzékeli a neki felfestett útvonalat és az úton lévő akadályokat.

Az első kísérleti példány egy 3,1 kilométeres szakaszon közlekedik a Sennung színház és egy sportközpont között, de tervezik a pálya kibővítését egy 9 kilométeres hurokká.

A rövid távú közlekedésre szánt jármű kifejlesztője, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. vasúti járműgyár szerint az „okosvonat” sikeresen teljesített 24 órányi nonstop közúti tesztüzemet, és a háromkocsis – 32 méteres, 300 férőhelyes – változat egy példánya jövőre megkezdi az üzemszerű működést.

Az újszerű elektromos jármű 10 percnyi töltés után 25 kilométert tud megtenni, óránként 70 kilométeres maximális sebességre képes.

A fejlesztő szerint az ART kiépítése töredékébe – ötödébe vagy még kevesebbe – kerül, mint egy kötöttpályás közlekedési hálózaté, például egy villamospályáé vagy egy metróvonalé.

A CRRC főleg olyan közepes és kisebb városoknak ajánlja, amelyek nem engedhetnek meg maguknak egy drága metróhálózatot, vagy ahol túlságosan sokáig tartana annak kiépítése.

Borítókép: A helyiek árgus szemekkel figyelik ezt a jövőből jött sín nélküli teremtményt, az Autonomous Rail Rapid Transit (ART) elnevezésű eszközt a kínai Csucsou városában.

AFP / Imaginechina / Zi Xin

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!