Életmód

2009.09.12. 09:56

Férfiak és a telefonos segítség

Ha felmérést végeznénk az élelmiszerboltokban arról, hogy kik vásárolnak többen, a férfiak vagy a nők, vajon milyen eredményre jutnánk? Kérem, tegyék meg tippjeiket…

BAMA

Átlagos hétköznap este az egyik vidéki városban. Közepes méretű élelmiszerbolt, percenként nyílik az ajtó: szüntelenül érkeznek a vásárlók - szinte kivétel nélkül férfiak! Kissé meglepett arcot vághattam, amikor körülnéztem. Épp csak a legszükségesebbekért ugrottam le a közeli kisboltba, amikor arra lettem figyelmes, én vagyok egyedül nő az üzletben!

Telefonos segítség

A többi vásárló egytől egyig az erősebbik nemet képviselte: volt, aki öltönyben válogatott a polcokról, de akadt olyan is, aki sportosan, biciklire pattanva cipelte haza a zsákmányt. Elnézegettem, mit tesznek a kosarukba: zsebkendő, wc-papír, felvágott, kenyér, tej, zöldség és gyümölcs…  semmi különös, a mindennapi betevő. Voltak, akik határozottan nyúltak az áruért és meglepően gyorsan végeztek is, ám a többség tanácstalanul rótta a köröket és tanakodott: mit is t/v/egyen? Ekkor aztán bősz kutakodás következett a táskában, és máris tárcsázni kezdtek – jobb esetben nem az anyukájuk – hanem a kedvesük számát. A vonal másik végéről pedig érkeztek a határozott utasítások…

A Gfk Hungária legfrissebb kutatása szerint Magyarországon a bevásárlást még mindig többnyire a nők végzik – ők ugyanis azok, akik a családi kassza felett rendelkeznek, még akkor is, ha a férfiak visznek haza több pénzt havonta.

Mi hordjuk a nadrágot

A statisztikák szerint a napi fogyasztási cikkeket az esetek több mint felében mi, nők vesszük. Bár általában tudjuk, mit vásároljunk – sőt, az árakról előzetesen a reklámújságokból is tájékozódunk –, hajlamosak vagyunk elcsábulni, és olyasmit is megvenni, amire nincs feltétlenül szükségünk. Ebből is látszik: a bevásárlás számunkra egyfajta kikapcsolódás (is). Míg mi szívesen tartózkodunk az üzletekben huzamosabb ideig, használati utasításokat, összetevőket olvasunk, nézelődünk, kirakatokat szemrevételezünk, párunk a háta közepére sem kívánja a mindennapos boltba járást. Akkor meg mi lelte ezeket a férfiakat este fél 8-kor?

(Nem) csalás, (nem) ámítás

Megkérdezni nem akartam, kideríteni nem tudtam, hogy miért is alakult így aznap este a kuncsaftok aránya a sarki boltban. Mielőtt még messzemenő elméleteket gyártottam volna egy új korszak eljöveteléről, amikor minden férfi leveszi kedvese válláról a vásárlás terhét, gondoltam, körülnézek máskor is. És a szükség gondoskodott arról, hogy ráébresszen az igazságra: a következő alkalommal ugyanis, amikor a boltban jártam, már közel sem válogatott a polcokról annyi úr.

A sorokat ellepték a nők... Alighanem azon az estén szülői értekezlet lehetett a közeli iskolában, vagy valami nőket vonzó rendezvény, bemutató a város másik részén. Sosem fogom megtudni. Mert a statisztika a későbbiekben a nők javára billent, valahányszor betértem a boltba. Egy-két tébláboló férfi és sok-sok határozottan az árukért nyúló, illetve az újdonságokat felfedezni vágyó nőbe botlottam. Azért kiváncsi lennék az arányra, vajon hány asszony küldi rendszeresen a párját vásárolni. 

Azért ne törjünk pálcát a férfitársadalom felett: egy kutatás szerint ma lényegesen többet segítenek nekünk a házimunkában: míg 1976-ban például heti hat órában vették ki a részüket a feladatokból, mára ez megduplázódott, sőt, 13 órára emelkedett.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!