Friss hírek

2005.10.12. 12:13

Az autó hívja a mentőt

BAMA

Az Európai Unió Bizottsága felszólította a tagállamokat, hogy javítsák az

Európában egységesen bevezetett 112-es segélyhívások fogadását és

megválaszolását.

Az egységes európai segélyhívó telefonszám elvileg az unió mind a 25

tagállamában működik, de a valóságban nagyon sok problémával kell megküzdeniük

a segélykérőknek. Van, ahol a hívásokat fogadók nem értik a kötelezően előírt

nyelveket, máshol hiányzik a megfelelő technológia a mobilhívások földrajzi

behatárolására, számos országban pedig az emberek nem is tudják, hogy a

szolgáltatás egyáltalán létezik.

Viviane Reding, az unió biztosa szerint a páneurópai segélyhívó telefonszám

alapvető fontosságú, és korántsem luxuscikk. "Milyen számot hívna, ha brit

állampolgárként mentőt szeretne hívni görögországi nyaralása során? Milyen

számot tárcsázna a mobilján, ha közúti baleset éri Svédországban vagy tűz üt ki

prágai szálláshelyén? Véget kell vetnünk annak, hogy a 112-es

segélyhívó-telefonszám még mindig Európa egyik legjobban őrzött titka legyen. A

kormányoknak meg kell tenniük mindent azért, hogy erre a szolgáltatásra valóban

számítani lehessen. Ha nem cselekszünk, tovább nőhet a segélyhívások

válaszideje, s ezáltal emberéletek kerülhetnek veszélybe." - mondta a témával

foglalkozó brüsszeli konferencián.

Reding még júliusban levelet küldött mind a 25 tagállamba a 112-es hívószám

működtetéséért felelős minisztereknek, hogy felmérje, hol tartanak a

tagországok az egységes 112-es segélyhívó telefonszám bevezetése és

megismertetése terén. A tapasztalatok alapján a Bizottság többek között

felszólította az uniós országokat, hogy a segélyhívó központokatat képessé kell

tenni az olyan automata segélyhívások (e-hívások) fogadására is, amelyeket a

balesetet szenvedett autók tudnak majd leadni, ha a benne ülők eszméletlenek.

Az e-segélyhívó rendszer tájékoztatni tudja a segélyszolgálatokat a baleset

pontos helyéről, de ehhez természetesen az kell, hogy a rendszer képes legyen

feldolgozni a hívás adatait.

Ha Európában valamennyi autó rendelkezne az e-híváshoz szükséges

technológiával, akkor vidéken akár 50 százalékkal, városokban pedig 40

százalékkal csökkenhetne a segélyhívások válaszideje, s ezzel évente mintegy

két és félezer emberéletet lehetne megmenteni.

A Bizottság ,ár Idén februárban megegyezett az európai autógyártókkal egy olyan

fejlesztési programról, mely eredményeként 2009-től minden újonnan forgalomba

kerülő autóba beépítik a segélyhívószámot automatikusan tárcsázó berendezést.

(eurohirek.hu)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!