Gazdaság

2013.01.06. 13:41

Tovább nőhet Szolnok vasúti szerepe

Szolnokot érintő vasúti beruházás terve látott napvilágot a minap. Benyújtották a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek a Budapestet délről elkerülő, v0 fantázianevet viselő vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányát.

Szoljon.hu

Fotó:

 A vizsgált nyomvonalak közül a Komárom–Bicske–Ercsi (dél)–Kiskunlacháza–Bugyi–Ócsa/Dabas–Ceglédbercel–Szolnok útirány kiépítését javasolják a szakemberek. A benyújtott pályamunkák közül ez a nyomvonalvezetés az, amely egyrészt a legkisebb költséggel építhető meg, másrészt a legkisebb infrastrukturális átalakítást ígényli, így környezetterhelése is a legkisebb – írta az Iho.hu.

Az új nyomvonal hossza 195 kilométer, ami megyegyezik a jelenleg használt, Budapestet átszelő tranzitútvonal hosszával, így a fuvarozóknak sem jelentene költségnövekedést. A kétvágányú, villamosított vonalon 120-160 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok.

A v0 az elkövetkező húsz év legnagyobb vasúti beruházása lehet. Az elfogadott IV. nyomvonalsáv beruházási költsége nagyjából 300 milliárd forint, a szükséges kormányzati döntések meghozatala és a források, építési területek rendelkezésre állása esetén az építkezés 2017-ben kezdődhet, a vasútvonalat 2020-ra adhatják

Benyújtották a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek a Budapestet délről elkerülő, v0 fantázianevet viselő vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányát. Szoljon.hu -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!