Megújult koncepció

2023.02.08. 18:35

Ismét Budapestre figyelt a divatvilág, megrendezték a 11. BCEFW-t

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében rendezték meg a közép-európai régió központi divateseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW), amely az eseménydús hét során közel kétezer érdeklődőt vonzott. A rendezvényt ezúttal megújult koncepcióval tartották meg: a tizenöt magyar és négy régiós tervező négy ikonikus fővárosi helyszínen, prezentáció formájában mutatta be őszi–téli kollekciójának darabjait.

Február 2-6. között ismét a divaté volt a főszerep Budapesten

Forrás: HFDA/The Sparkle Content

Február 2-6. között ismét a divaté volt a főszerep Budapesten; a divat iránt érdeklődők és iparági szakemberek a hétvégi prezentációk mellett összesen 25 kísérőrendezvényen vehettek részt a Budapest Central European Fashion Week AW 23/24 alatt. A side eventeken összesen közel ezer érdeklődő jelent meg, akik többek között tematikus workshopokon, kedvezményekkel egybekötött showroom látogatásokon vettek részt, a Fashion Street-en nyitott BCEFW pop-up store-ban pedig meg is vásárolhatták a számukra legkedvesebb hazai márkák termékeit – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szerdán.

A Magyar Divat & Design Ügynökség egyik stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye
Forrás: HFDA/The Sparkle Content 

A megújult BCEFW fő eseménye, a tervezői prezentációk bemutatása február 4-5. között valósult meg Budapest négy ikonikus épületében: a Nemzeti Táncszínházban, a Magyar Nemzeti Múzeumban, a Néprajzi Múzeumban, illetve az ELTE Egyetem Könyvtár és Levéltárban, ahol közel ezren tekintették meg a magyar márkák mellett a két szlovák és két lengyel tervező 2023/24-es őszi-téli kollekcióit.

Az idei évben immár tizenegyedik alkalommal rendeztük meg a BCEFW-t, amely ezúttal egy jelentős koncepcióváltáson esett át. A kifutós bemutatók helyett ez alkalommal kreatív prezentációs bemutatkozási lehetőséget biztosítottunk a tervezőknek, akiknek ez kiváló alkalom volt arra, hogy saját karakterjegyeiket az egyedi koncepciók mentén juttassák érvényre

– mondta Forintos-Szűcs Anita. Az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese hozzátette: 

Mindemellett elengedhetetlen a rendezvény turisztikai szerepe is, hiszen a négy ikonikus helyszín bevonásával a rendezvényre érkező nemzetközi újságírók és kiterjedt követőtáborral rendelkező véleményvezérek színesebb képet kaphattak Budapest nevezetességeiről és turisztikai kínálatáról. Büszkén mondhatjuk, hogy a BCEFW mára a régió egyik meghatározó kulturális és kreatív eseményévé vált, a program egyedi, minőségi és felejthetetlen élményt nyújt a szakmának, a divat iránt érdeklődőknek és a városba látogató turistáknak egyaránt.

A BCEFW legkülönlegesebb eleme szezonról szezonra a hétvégi programsorozat, a szombati és vasárnapi napon megvalósult tervezői prezentációkon idén több mint négyszáz fős stáb dolgozott.

A közép-európai régió legnagyobb divateseménye hazai hírességeket és külföldi szaktekintélyeket egyaránt vonzott
Forrás: HFDA/The Sparkle Content

Az esemény idei koncepcióváltása egy hosszútávú stratégia átalakítás kezdete, melynek egyik fontos pillére, hogy az MDDÜ 2023 januárjában felállította a BCEFW eseményt támogató szakmai grémiumot, az Advisory Boardot. A tanácsadó testület elsődleges célja a közép-kelet-európai divatszektor működésének és vonzerejének fejlesztése, a hatékonyabb támogatási rendszer kialakítása a hazai és régiós tervezőkre és a fiatal tehetségekre fókuszálva, valamint az aktuális, divatipart érintő kérdések megvitatása, figyelembe véve a különböző fenntarthatósági és technológiai szempontokat is. Mindezen célok eléréséhez a tanácsadói testületbe olyan prominens, nemzetközileg elismert iparági szereplők kaptak meghívást, mint Violetta Fedorova, az ukrán Vogue magazin online főszerkesztője, Aleksandra Szol, a MODIVO e-commerce, marketing- és kreatív igazgatója és Baldaszti Péter, a Vanguards Group (Nanushka, SUNNEI, Aeron) alapítója és vezérigazgatója.

A közép-európai régió legnagyobb divateseménye hazai hírességeket és külföldi szaktekintélyeket egyaránt vonzott. Utóbbiak között említhetjük az olasz, a cseh és az ukrán VOGUE, a szerb ELLE, az amerikai 10Magazine vagy a brit Forbes szerkesztőit. Mindemellett a prezentációk során olyan nemzetközi influenszereket fedezhettünk fel, mint a fővárosunkba szezonról-szezonra visszatérő olasz Gili Biegun vagy a New York-i Suarez testvérek. Az eseményen a legnagyobb forgalmazók buyereit is köszöntötték a szervezők; a hazai márkák által BCEFW-n bemutatott őszi-téli kollekciókat az eseményt követően milánói, párizsi és New Yorki-i showroomokban is megtalálhatják majd a külföldi vásárlók.

Az idén ötéves Magyar Divat & Design Ügynökség egyik stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, egyúttal vonzó desztinációvá a divat és design iránt fogékony utazók számára, akik célzottan keresik a magyar kreatívipar termékeit. Ennek egyik kiemelt eszköze évről évre a BCEFW, amely kiemelten támogatja a magyar és régiós tervezők eladásainak és láthatóságának növelését.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában