Újszász

2022.11.18. 16:43

Karnyújtásnyira hajóztak el az alvó bálnák mellett

A magyar csapat útja rendben zajlik.

Rimóczi Ágnes

Forrás: tengerivitorlástúra.hu Facebook-oldala

Közel húsz napja „ringatózik" a Ron Punch nevű katamarán a nyílt óceánon, melynek árbócán a magyar nemzeti lobogó mellett Újszász zászlója is ott lengedezik. A kis hajó fedélzetén az újszászi Szabó Imre „vezetésével” maroknyi magyar csapat dolgozik azért, hogy nemsokára kikössön Kubában.

– Egyenletes jó szélben haladunk Antigua felé. Ma reggelre már ezer mérföldön belül vagyunk, így jó eséllyel november 22-e körül befutunk Saint John's kikötőjébe! Egyik társunk rossz híreket kapott otthonról, másikuknak pedig az ideje lett nagyon kicentizve, így ők Antiguán kihajóznak, vagyis csökkentett csapattal hajózunk tovább Cienfuegosig – adott hírt Szabó Imre november 16-án.

– Tegnap délelőtt egyébként kis híján belefutottunk egy hat fős alvó bálnacsaládba, kevesebb mint ötven méterre mentünk el mellettük. Csodás látvány volt, de belegondolni sem merek, mi lett volna, ha a hajóorral hat csomó sebességgel ébresztjük fel őket békés álmukból – számolt be óceáni kalandjukról érdekességként.

A magyar csapat útja egyébként szerencsére „simán” zajlik, hol gyengébb, hol erősebb szél segíti őket a haladásban. Ami biztos, ahogy egy korábbi üzenetükből kiderült: szikrázó napsütés, csodás kék óceán és égbolt, festővászonért kiáltó napkelték-napnyugták tárulnak a szemük elé.

A csapat útvonala, jelenlegi helyzete a www.tengerivitorlastura.hu oldalon nyomon követhető.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!