Modern reklámozás: az influenszer marketing

Ezt a cikket egy megyei középiskolás írta a tavaszi Sajtó és Tanulás elnevezésű program keretében. A kialakult helyzetre való tekintettel a versenyt elhalasztottuk, ám a már elkészült anyagokat folyamatosan közöljük hírportálunkon.

Eszenyi Alexandra

Egyre jelentősebb szerepet kapnak manapság az influenszerek, azaz a „véleményvezérek”. Ők olyan emberek, akik ismertségük révén képesek embertársaik gondolkodásmódját, álláspontját befolyásolni. Az influenszerek körébe tartoznak a hírességek, de akár a politikusok is. Ám a modern reklámozásban a legfőbb szerepet a celebek kapják. Őket a – könnyebb és gyorsabb értékesítés reményében – szervezetek, cégek kérik fel termékeik reklámozására, azaz, hogy legyenek „arcai” egy éppen piacra kerülő terméküknek.

Minden jelenségnek két oldala van. A befolyásolható embereket – így leginkább a fiatalokat – könnyű rávenni arra, hogy megvegyenek olyan termékeket, melyeket kedvenc hírességük reklámoz a közösségi oldalakon – ezeknek egy része hatékony hirdetőfelületté vált. Az influenszerek a haszonszerzés reményében olykor képesek elferdíteni az igazságot, a haszontalan terméket jó színben feltüntetni. Mindezek ellenére hasznos oldala is van ennek a jelenségnek!

A hírességek nem csak termékeket népszerűsítenek, hanem különböző jótékonysági felhívást, helyszínt, eseményt is, olykor szimpatikus szabadidős tevékenységekre irányítják rá a figyelmet. Az influenszer-jelenség tehát nem ördögtől való, csupán arra kell figyelnünk, hogy mindig megbízható helyről tájékozódjunk, és ne hagyjuk magunkat becsapni!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában