Galériával

2020.09.22. 14:10

Ünnepélyes keretek között adtak át tíz kormányablakbuszt Szolnokon

Hazánk számos pontján teljesíthet szolgálatot az a tíz kormányablakbusz, melyeket kedden ünnepélyes keretek között adtak át a RepTárban. Megyénk mellett Győr-Moson-Sopron, Fejér, Hajdú-Bihar, Heves, Komárom-Esztergom, Somogy és Tolna megye, valamint Budapest részesült a vadonatúj ügyfélközpontokból.

Hartai Gergely

Az átadóünnepség nyitó gondolatai között elhangzott, hogy a hivatali munkatársak az ügyintézésre felszerelt kisbuszokban Magyarország kilenc megyéjében kezdik meg az ügyfélfogadást, elősegítve ezzel a speciális helyszíneken, és a kistelepüléseken történő gyors, egyszerű ügyintézést.

– Nagy öröm, hogy ma tíz kormányablakbuszt adhatunk át Szolnokon – kezdte mondandóját Berkó Attila. A megyei kormánymegbízott közölte, Jász-Nagykun-Szolnok megyében jelenleg 14 integrált ügyfélszolgálat működik, négy okmányiroda informatikai fejlesztéséről és átalakításáról pedig már döntés született a Miniszterelnökségen. Kiemelte, az elmúlt években jelentősen megváltozott az ügyintézői kultúra hazánkban, a gyors és hatékony ügyintézésre helyeződött a hangsúly. Ugyanakkor a megnövekedett ügyszámok ellenére is kiválóan teljesítettek a kormányablakoknál dolgozó munkatársak.

– Megyénkben augusztusig mintegy 270 ezer ügyet intéztünk el. Látni kell, hogy napjainkban a mobilitásnak óriási szerepe van, ezáltal az emberek joggal várják el a közigazgatástól, hogy rugalmas legyen. A megyében ezentúl nem lesz olyan település, ahol ne „parkolhatna” le az ügyintézés – fogalmazott Berkó Attila.

György István, területi közigazgatásért felelős államtitkár ezután arról számolt be, hogy a jelenleg működő 304 kormányablak további fejlesztéseken esik majd át.

– Mára több mint 2500 ügytípusban kereshetik fel az ügyfelek a kormányablakokat. Az infrastrukturális fejlesztések része, hogy az informatika terén is tartsuk a lépést a 21. század követelményeivel. Pillanatnyilag nyolc kormányhivatalban folyik olyan projekt – európai uniós támogatással – amely bizonyos informatikai rendszerek megújítását tartalmazza – mutatott rá.

Megtudhattuk, a lakossági ügyintézés terén a kormányablakbuszok különös jelentőséggel bírnak. A legtöbben okmányaik miatt keresik fel az ügyfélszolgálatokat.

– A kormányablakok forgalmából tudjuk, hogy az ügyfelek 68-70 százaléka okmányügyeket intéz. Ez tavaly több mint 16 millió elintézett ügyet jelentett, és 14,5 millió megjelent ügyfelet. A mostani tíz kormányablakbusz átadásával már az ország összes megyéjében jár majd ilyen eszköz. Heves megyében egyszerre kettőt is üzembe helyeznek.

– Amikor a vidéki élet fontosságáról beszélünk, s hogy a vidéki életszínvonalnak a városihoz kell közelítenie, akkor ehhez az is hozzátartozik, hogy az államnak a falvakban is jelen kell lennie – vette át a szót Gulyás Gergely. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a buszok hadrendbe állítása az idősebb korosztálynak is könnyebbséget jelent majd.

A tárcavezető zárszavában arra hívta fel a figyelmet, hogy az ügyintézés nem csupán a mindennapokban, de a járvány idején is megfelelően működik. – A közigazgatás a járvány okozta válsághelyzetben is teljesít, plusz feladatokat lát el. Ennek megfelelően kell megbecsülni mindenkinek a munkáját, aki ma a közigazgatásban dolgozik – összegezte a miniszter.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában