Home office

2021.04.14. 06:58

A Jászkunságban is érződik, hogy többen dolgoznak otthonról

Az otthoni munkavégzés, valamint a digitális oktatás miatt térségünkben is emelkedést tapasztaltak a szolgáltatók az áram- és vízfogyasztásban tavaly. Földgázból is többet használtak megyénkben 2020-ban mint az azt megelőző évben, a TIGÁZ Zrt. szerint azonban ennek oka nem a koronavírusra, hanem a hidegebb télre vezethető vissza.

Czakó Nóra, P. Pusztai Nóra

A home office kialakításához számtalan tippet és praktikus megoldást nyújtanak a Tesa termékei

Bár sok helyről azt hallani, hogy a dolgozók költségeket takarítanak meg azzal, hogy nem kell munkába járniuk, a valóság kissé más képet fest. A szolnoki Kemenes családnál az éves elszámolásnál 123 százalékos fogyasztást mutatott az áramszolgáltató mérőórája.

– Öten vagyunk a családban, a villany és víz esetében is átalányt fizetünk. Most volt az éves leolvasás, és bár számítottunk rá, hogy többet kell fizetnünk, az összeg mégis meglepett – mesélte az édesanya, Kemenes Nóra.

– A férjem gyakorlatilag tavaly március óta home office-ban dolgozik, egész nap megy a számítógép és a laptop, de azzal, hogy ilyen sok időt itthon töltöttünk, többet főztem, a lámpákat is többet használtuk, és amint látszik, sok kicsi sokra megy – részletezte.

Varga Ivett, az E.ON Hungária Zrt. regionális kommunikációs szakreferense hírportálunk kérdésére elmondta, hogy az E.ON tiszántúli régióiban a pandémia első hullámakor, vagyis tavaly tavasszal

öt százalék körüli növekedést tapasztaltak a lakossági áramfelhasználásban, és ez az emelkedés napközben volt érzékelhető.

– Ennek oka az lehet, hogy ebben az időszakban sokan tanultak, dolgoztak otthonról – fejtette ki Varga Ivett.

– Tavaly ősszel, a második hullám idején az E.ON tiszántúli régióiban a felhasználás emelkedésének mértéke nem érte el a tavaszi időszakét, 1–1,5 százalék körül alakult. A jelenlegi, harmadik hullám időszakáról még nem állnak rendelkezésre adatok – tette hozzá.

– Akárcsak az előző esztendőben, úgy Jász-Nagykun Szolnok megyében idén is átlagosan négy százalékkal emelkedett a lakossági vízfogyasztás – olvasható a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. PR- és marketingosztályának válaszában.

– Ez az emelkedő tendencia egyaránt jellemző volt a kisebb és a nagyobb lélekszámmal rendelkező településekre is. Vannak azonban olyan térségek, ahol a vízhasználat csökkent. Az emelkedés fő oka vélhetően az, hogy a pandémiás időszakban sok felhasználó otthonról dolgozik, vagy a rendkívüli helyzet miatt a munkavégzés szünetel a munkahelyén. Okozhatja azonban az is, hogy a vírushelyzet elleni védekezés miatt a felhasználók feltételezhetően nagyobb figyelmet fordítanak a higiéniás szabályok betartására.

Tapasztalatok szerint a koronavírus különböző hullámaitól függetlenül növekedett tavaly a vízfelhasználás.

Egyházi Nikolettától, a TIGÁZ Zrt. kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, hogy 2020–2021 tele – vagyis a tavaly novembertől idén februárig tartó időszak – az elmúlt tíz év átlagához képest kismértékben enyhébb volt ugyan, az egy évvel korábbi télhez képest viszont 7–8 százalékkal hidegebb.

– Ebből következett, hogy idén télen a Jász-Nagykun-Szolnok megyei lakossági fogyasztók gázfogyasztása is hasonló mértékben volt magasabb, mint az előző télen – mondta hírportálunknak Egyházi Nikoletta.

– A két téli időszak gázfogyasztása közötti eltérés döntő részben a hőmérséklet-különbözetre vezethető vissza, és nem állapítható meg jelentős gázfogyasztás-növekedés a járványhelyzethez kapcsolódóan.

A Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgató­sága megyei adatokkal nem tudott szolgálni, de folyama­tos náluk a kereslet az internet­szolgáltatás iránt. Tavaly országos szinten 7,5 százalékkal nőtt a széles sávú vezetékes internetre előfizetőik száma. A korábbi évekhez képest a szolgáltatóváltás miatti lemondások száma is alacsonyabb.

Bár a mobil- és a vezetékes internetforgalom a pandémia nélkül is folyamatosan nő, érzékelhető, ha sokan dolgoznak, tanulnak egyszerre otthonról. A mobiladat-forgalmat bonyolító ügyfeleik száma 5,8 százalékkal emelkedett egy év alatt, előfizetőik majdnem másfélszer annyi mobiladatot fogyasztanak, mint korábban. Tavaly a vezetékes adatforgalom 34 százalékos növekedést mutatott, és az ügyfelek havonta átlagosan mintegy 20 százalékkal beszéltek többet vezetékes telefonon, mint a korábbi évben.

Későbbre halasztja a tervezett áramszünetek egy részét a szolgáltató

Időnként előre bejelentett áramszünet mellett dolgoznak a szolgáltató ügyfelei, ami akár nyolc órán keresztül is tarthat. Az E.ON azonban arra törekszik, hogy minél kevesebb, csak a valóban feltétlenül szükséges beavatkozást végezzen el, hiszen a jelenlegi helyzetben sokan dolgoznak és tanulnak otthonról.

– Egyesével felülvizsgáltuk azokat a korábban tervezett hálózati beavatkozásokat, melyek az ügyfelek számára áramszünettel járnának. A döntésnél minden esetben figyelembe vesszük, hogy a tervezett üzemszünet mennyire sürgős, elhalasztása hosszabb távon veszélyeztetné-e az áramellátás biztonságát – hangsúlyozta Varga Ivett.

– A meghirdetett munkálatok halasztása kapcsán előfordulhat, hogy a változásról az idő rövidsége miatt a hagyományos, postán kézbesített lemondó értesítést a szokottnál később kapják meg az érintettek. Az E.ON ezért arra kéri ügyfeleit, hogy az őket érintő tervezett munkálatokról és azok esetleges törléséről kérjenek e-mailt vagy sms-értesítést az E.ON online ügyfélszolgálatán, az eon.hu/ugyintezes weboldalon.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában