tiszabura / galériával

2021.07.28. 11:25

Nemzetközileg is kimagasló módszerrel ismerkednek az óvodában

Eddig talán kevesen hallottak a Magyar Mozgáskotta Módszerről, ami nem csoda, hiszen az átlagember aligha foglalkozik szabadidejében az olyan fejlesztő- és gyógypedagógiai eljárásokkal, módszerekkel, amellyel éppen ezekben a napokban ismerkednek a tiszaburai óvoda munkatársai.

Ujvári László

A Magyar Mozgáskotta Módszer már húsz éves múltra tekint vissza, eddig tíz országban, két és fél ezer helyen alkalmazzák. Elsősorban óvodáskorú gyerekeknek találták ki, de alkalmas hátránykompenzációs fejlesztésre is, legyen szó motorikus hiányosságokról, vagy a kognitív képességek problémáiról.

– Alapvetően pedagógus kompetenciához kötött, elsősorban pedagógusok, pszichológusok és gyógypedagógusok alkalmazzák hatékonyan.

Egy olyan mozgásfejlesztő foglalkozás, amely hatással van a gyermek személyiségére is, kiváló a magatartás, a viselkedés formálására

– mutatta be a programot hírportálunk kérésére Magyar Gábor pszichológus, testnevelő tanár.

– Itt most Tiszaburán egy pedagógus továbbképzés zajlik, ahol nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is elsajátíthatják ezt a módszert, saját élményen keresztül ismerik fel azt, hogy lehet jó hangulatban, viszonylag egyszerű eszközkészlettel, de mégis eredményesen fejlődést elérni az óvodás gyerekeknél – magyarázta mozgáskotta módszer egyik alapítója.

Örömmel fogadták a továbbképzést a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Tiszaburai Óvodájának munkatársai, óvodapedagógusok és pedagógiai asszisztensek együtt sajátították el a játékos mozgásformát, az első ránézésre könnyű, de valójában még a felnőtteket is gondolkodásra késztető feladatokat. Ottjártunkkor éppen az óvoda tornaszobájában próbálták ki, milyen nehéz is, amikor a lépőkártyák által meghatározott mozgás közben még egyéb információkra is figyelni kell.

– Egy új módszert ismerhetünk meg, aminek nagyon örülünk. Úgy gondolom, ez nem csak a gyerekek számára, hanem nekünk, felnőtteknek is hasznos, mert az új ismereteket beépíthetjük a hétköznapi fejlesztő munkánkba – mondta Kovács Tímea.

– Óvodánk nyolc csoporttal, százkilencven hátrányos, és halmozottan hátrányos helyzetű roma gyermekkel működik. Szakellátottságunk nem ideális, az intézmény tíz óvónővel rendelkezik a szükséges tizenhét helyett, így a munkánkat pedagógiai asszisztensek támogatják – részletezte az óvodavezető.

Hozzátette: minél több új, bizonyítottan eredményes módszertant szeretnének megismerni és alkalmazni, hogy minden hiányosság ellenére hatékonyan végezhessék a feladatukat, például a gyermekek felzárkóztatását.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában