Galériával

2022.01.28. 17:23

A legtöbb jászkunsági iskolában már kiosztották a félévi bizonyítványokat

Nem lehet előre tudni, hogy melyik gyermekből mit vált ki a félévi bizonyítvány.

Köllő Judit

A Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1/c osztályosainak is kiosztották a félévi értesítőket Fotó: Mészáros János

A Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1/c osztályosainak is kiosztották a félévi értesítőket Fotó: Mészáros János

Ezen a héten, a bizonyítványok kiosztásával zárult a 2021/22-es tanév első fele. Vannak általános iskolák, ahol már a hét elején kezükbe vehették a diákok a félévi értékelőt, míg másutt csak pénteken osztották ki őket a pedagógusok.

A félévi eredmények sok gyermekben feszültséget keltenek, hiszen vannak szülők, akik elvárják, hogy jól szerepeljenek. Számos pedagógus úgy véli, hogy a féléves értékelés egy kiváló módja annak, hogy motiválják a diákokat, illetve jelezzék számukra, hogy merre kell fejlődniük.

Nem lehet előre tudni, hogy melyik gyermekből mit vált ki a félévi bizonyítvány

– mondja Szepcsik Renáta, a szolnoki Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium igazgatóhelyettese.

– Harmadik és negyedik évfolyamon jeggyel történik az értékelés, amit ez a korosztály izgatottan vár. Tudvalevő, hogy a félévi osztályzat nem egyik napról a másikra születik, a tanítók szeptembertől kezdve folyamatosan értékelnek akár jeggyel, akár szövegesen, a gyerekek eltérő képességeihez igazodva. Így a félévi jegy egy reális összegzés.

Többnyire nem szokott meglepetést okozni, legfeljebb pozitívat, mivel igyekszünk minden gyermekből a legjobbat kihozni.

– Első és második évfolyamon szöveges értékelést alkalmazunk. A kicsik még nem nagyon tudják értelmezni, a szülőknek viszont a félévi értékelés az első igazán összeszedett visszajelzés gyermekük iskolai teljesítményéről. A szöveges értékelés során a fejlesztendő területekre is felhívjuk a figyelmet, de alapvetően a gyermek erősségeire fókuszálunk, azokat emeljük ki, amelyek motiválhatják a jövőben.

A Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI-ban az adott járványhelyzet ellenére mind a 585 tanuló számára elfogadható félévi értékelést adhattak – tudtuk meg az intézményvezetőtől.

Az elmúlt időszak mindenki számára megterhelő volt, mindezek ellenére sikerült egy viszonylag kiegyensúlyozott és békés félévet zárni iskolánkban

– magyarázta Gál Gábor igazgató.

– Pedagógusaink is igyekeztek a fennálló helyzethez alkalmazkodni, így támogatva a gyerekeket tanulmányaikban. Az első félév során kimondottan érzékelhető volt, hogy sokkal több diák hiányzott az iskolából, ami sokszor azt is eredményezte, hogy nem tudtak kellőképpen és folyamatosan készülni a tanórákra.

A tanítók szerint a gyerekek számára is felértékelődtek a kapcsolataik, hiszen a digitális oktatás alatt nem volt lehetőségük társaikkal együtt tanulni, játszani. Illetve a tanításban még inkább hangsúlyt kapott a biztos alapok lefektetése.

Egyértelmű és követhető utasítások, lényegretörő tananyag-felépítés, rendszeres motiváló hatású visszacsatolások a bátorító tanítói hozzáállás jellemzői lehetnek ebben az időszakban is

– taglalja Kelemenné Tánczos Anikó, a szolnoki Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium egyik tanítója.

Az online órákon a diákok igényelték a tanító hangját, jelenlétét, magyarázatát, a közös kommunikációt. De ezeken túl saját készítésű magyarázó videók, hanganyagok, diavetítések is segítették az otthoni tanulást. A differenciálást leginkább szorgalmi munkák adásával oldottuk meg. A szülőkkel még erősebb volt a kapcsolattartás. Az informatikai hátteret és a konkrét, személyes segítséget csak ők tudták megadni gyermekeiknek. Nagyon hálásak vagyunk ezért minden családnak. Komolyan, áldozatkészen támogatták otthonról a munkánkat. Az oktatás és nevelés nem választható szét egymástól. Ebben a járványhelyzetben pedig felértékelődik a lelki nevelés fontossága. A beszélgetéseket, közösségi együttléteket, közös alkotást és játékot különösen igénylik most a gyermekek az iskolában. A reggeli áhítatok, a Családi Életre Nevelés Program alapján tartott foglalkozások ennek az egymásra figyelésnek szép teret adnak

Számos szülő aggódik gyermeke miatt, hogy milyen hatást gyakorol rá a félévi értékelés. Egy, a szolnoki Kassai Úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola járó elsős diák édesanyja is beszámolt tapasztalatairól hírportálunknak.

– Igazából nem izgultunk – szögezte le a szolnoki édesanya.

Az elmúlt hetekben folyamatosan ellenőriztük, mikor, mit tanult a lányunk, nagy lemaradása nem volt, mindig elfogadhatóan megoldotta a feladatokat, így sejtettük, hogy nem lesz különösebb elmarasztalás a félévi bizonyítványában. Öröm és büszkeség számunkra, ha jól teljesít, de igazából a későbbiekben, különösen a felső tagozatban lesz nagy súlya az értékeléseknek

– tette hozzá a szolnoki édesanya.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában