Sajtótájékoztató

2022.04.27. 13:55

Százmillió forintból alakul kormányablakká az újszászi okmányiroda

Új kormányablak jön létre Újszászon a jelenlegi okmányiroda átépítésével. Erről tartottak szerdán sajtótájékoztatót a helyszínen, ahol kiderült, hogy a beruházás százmillió forintból valósul meg. A fejlesztéssel nem csak a helyszín válik modernebbé és kulturáltabb, de az intézhető szolgáltatások köre is bővül, valamint a nyitvatartási idő is hosszabbodik.

Czakó Nóra

Dr. Berkó Attila kormánymegbízott (balra), mellette Dobozi Róbert polgármester és Pócs János országgyűlési képviselő Fotó: Mészáros János

Tíz évvel ezelőtt a kormány azt tűzte ki célul, hogy a területi közigazgatást, az emberek mindennapos ügyintézésének a folyamatát jelentősen átalakítja. Talán a legfontosabb zászlóshajója ennek a kormányablakrendszer – mondta dr. Berkó Attila kormánymegbízott szerdán az újszászi polgármesteri hivatalban.

– Jelenleg országos szinten 314 kormányablak működik, a megyében pedig tizenöt, és reményeink szerint ősztől megnyílik a tizenhatodik is Újszászon. A Jászságban ez lesz az ötödik kormányablak. Ez a rendszer nagyon sok eredményt tudhat maga mögött az elmúlt években, de talán a legfontosabb az az, hogy az átlagos ügyintézési időt tíz perc alá sikerült szorítani – fűzte hozzá a kormánymegbízott, aki arról is beszélt, hogy miben lesz más a kormányablak, mint a jelenleg működő okmányiroda.

Elhangzott, hogy egyrészt egy nagyon szép, modern környezet jön létre a polgármesteri hivatalban, másrészt megváltozik a nyitvatartási idő. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi 25 óra helyett több mint 40 órában állnak majd az ügyfelek rendelkezésére, valamint lesznek hosszabb nyitvatartási napok és korábbi időpontok is, tehát munka előtt és után is lehet majd ügyet intézni.

Bővül a szolgáltatási kör is, így több mint 2500 ügyet lehet majd intézni az újszászi kormányablakban. Megjelennek olyan ügytípusok, mint például a társadalom- és nyugdíjbiztosítás, valamint a családtámogatás.

A tervek szerint már jövő héten átadják a munkaterületet, és októberben vagy legkésőbb november elején meg is nyithat az új kormányablak.

– Igyekszünk elintézni, hogy ez alatt a 4-5 hónap alatt se legyen ügyintézés nélkül a város – hangsúlyozta dr. Berkó Attila. 

– A kormányablakbuszt megpróbáljuk hetente egy alkalommal  kihozni az újszászi polgármesteri hivatalba, de aki megteheti, a szolnoki Széchenyi városrészben található kormányablakban is intézheti az ügyeit, ami csupán kilenc kilométerre van Újszásztól.

Dobozi Róbert polgármestertől megtudtuk, hogy nagyon sokan járnak az újszászi okmányirodába ügyet intézni, és nem csak a városból, hanem a térségből is.

– Úgy gondolom, azzal, hogy kibővítjük a szolgáltatásokat és egy kulturáltabb, gyorsabb ügyintézést tudunk biztosítani a jövőben, növekedik majd az a fajta igény, ami már jelenleg is az okmányirodára nehezedik – részletezte a városvezető.

– A tervek szerint négy hónapig tart a beruházás, de ez idő alatt a művelődési ház egyik termében, ahol a falugazdász tart fogadóórát, az okmányiroda is lehetőséget biztosít majd a helybeni ügyintézésre hetente egyszer.

Pócs János, a térség országgyűlési képviselője rávilágított, hogy Újszász folyamatosan fejlődik, de ez a beruházás most nem egy épület, út vagy járda, hanem egy szolgáltatás.

A polgármesteri hivatal eddig okmányirodaként működő épületrésze százmillió forintból újul meg, és a majdani szép, kulturált környezet összhangban lesz minden kormányhivatallal és kormányablakkal. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában