2022.07.06. 06:55
Rejtély: leakciózták a kolbászt, ami utána többe került
A fogyasztóvédelmi hatóság kiemelten figyel a kettős ártájékoztatásra is.
Olvasónk képet is készített az árcédulákról Beküldött fotó
– Többszöri nekifutásra sem sikerült rájönnöm, hogy „jön ki a matek”. Álltam a bolt hűtőpultja előtt, fogtam azt a kolbászt, mely huszonöt százalékos leértékelés után az eredeti árnál többe került. Hogy is van ez? – írta egy vásárló a szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelében. A meghökkentő akcióról fotót is készített, melyen jól látható a felülírt ár.
Az eset kapcsán felmerült, hogy ilyen esetben hová fordulhat panaszával a fogyasztó. A kérdésekre a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályától kaptunk választ.
– Mivel a fogyasztók jelentős része különböző akciókhoz köti a vásárlásait, a Fogyasztóvédelmi Hatóság kiemelt figyelmet fordít az akciós ár feltüntetésének ellenőrzésére, illetve a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kettős ártájékoztatásra.
A jelenlegi szabályozás szerint több eladási ár feltüntetése esetén akkor valósít meg jogsértést a vállalkozás, ha a magasabb áron értékesíti a terméket.
– A hatóság tapasztalata alapján ezek általában egyedi esetek, nem tudatos megtévesztések, hanem emberi mulasztás következményei – áll a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal válaszában.
A hatóság szakemberei azt javasolják, hogy ha a vásárló mégis valós jogsértést tapasztal, meg kell próbálnia a helyszínen rendezni az ügyet. Ha ez nem sikerül, akkor a panaszbejelentést a vállalkozásnak nyilvántartásba kell vennie, ki kell vizsgálnia, s annak eredményéről a panasz kézhezvételétől számított legkésőbb 30 napon belül írásban tájékoztatnia kell a fogyasztót.
– A Fogyasztóvédelmi Hatóság a panaszkezeléssel kapcsolatos hiányosságok esetén jogosult eljárni, vagyis, ha a fogyasztó harminc napot követően sem kap választ, illetve akkor, ha az elutasító válaszlevélben nyújtott tájékoztatás nem teljes körű.
Ekkor a hatósághoz el kell küldeni a panasz leírását, igazolásul a vállalkozásnak címzett panaszlevelet, az annak feladását igazoló feladóvevényt, vagy a panaszbejelentésről kapott elektronikus visszaigazolást, illetve ha személyesen tesz panaszt, akkor a vásárlók könyvébe tett bejegyzésének másolatát.
– Ezek után indulhat meg a fogyasztóvédelmi eljárás – részletezték.