2024.11.26. 17:00
Jászkunság kíválóságait köszöntötték
Négyszáz diák közül választották ki a legjobbat Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében. A KicsiNagykövet 2024-ben rendezett versenyét Nagy Flóra, a Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola tanulója nyerte. A díjazottakat a minap köszöntötték.
Két évvel ezelőtt hirdették először meg a Magyarság KicsiNagykövete Programot. A tíz-tizenkét éves tanulók vármegyéjük értékeit ismerték meg jobban. A verseny győztese egy éven át képviseli szűkebb hazáját, korábban a tizsaföldvári Soós Antal Dengezik és a szolnoki Pap Boróka érdemelte ki a címet. A KicsiNagykövet 2024-ben rendezett fordulóit Nagy Flóra, a Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola tanulója nyerte.
Hubai Imre, a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Önkormányzat elnöke Facebook-oldalán gratulált a díjazott tehetséges fiataloknak.
A KicsiNagykövet 2024-es felhívására 400 diák jelentkezett
Közölte: Jász-Nagykun-Szolnok vármegyéből mintegy 400 diák jelentkezett a Magyarság Kicsinagykövete Programra, amelynek fő célja, hogy támogassa a fiatalokat kreativitásuk és tehetségük kibontakoztatásában, erősítse a szülőföld iránti kötődést.
Nagy Flóra mellett Varga Regőt, KicsiAgrárAttasét, Mága Jázmin Rózsit, KicsiKultúrAttasét, Kun Benedeket, KicsiSportAttasét és Novák Simont, KicsiZöldAttasét is köszöntöttek a vármegyeházán tartott díjátadón.
A fiatalok dunai sétahajózást és egy ebéddel egybekötött parlamenti látogatást kaptak ajándékul, Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Önkormányzat a Tisza-tó Kérész Központjába családi belépőjegyet ajánlott fel.
A karcagiak szép számmal jelentkeztek a felhívásra
Hubai Imre kiemelte: külön elismerés illeti a karcagi Kováts Mihály és a Kiskulcsosi Általános Iskola vezetőit, pedagógusait és diákjait, hiszen kiemelkedően teljesítettek és nagy számban vettek részt a programban.
A KicsiNagykövet egyébként az országos rendezvényeken és a döntőn képviseli a Jászkunságot.
Hogyan zajlott a verseny?
A KicsiNagykövet első fordulójában a regisztrációs felületen játékos, magyar történelem, irodalom és műveltségi feladatokat kellett megoldani a jelentkezőknek, vármegyénként a legjobb 100 eredményt elérő diák jutott a következő fordulóba. Az újabb alkalommal virtuális kalandra hívták a versenyzőket, lakóhelyük környezetét, értékeket, kincseket mutatták be, itt már 30 fősre szűkült a mezőny. A vármegyei döntők online és offline rendezvényein egyéni és csapat feladatokkal is találkozhattak a gyerekek, melyek során felmérték több készségüket is.