2024.11.27. 19:00
Legyünk résen! Igényeljük időben az Ügyfélkapu+ szolgáltatást
Van még idő, de azért ne halogassuk az utolsó pillanatig. Január 16-tól megszűnik az Ügyfélkapu, annak segítségével már nem tudunk majd online ügyet intézni. Akkortól a bejelentkezés kizárólag Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) azonosítással történhet. Lássuk, milyen teendőink lesznek ezzel kapcsolatban.
Egy ajtó bezárul, egy másik pedig kinyílik. Sokszor vannak fordulópontok az ember életében, ennek a változásnak most a hivatalos ügyintézésben lesz szerepe. Az Ügyfélkapu 2025. január 16-án megszűnik. A továbbiakban a Ügyfélkapu+ segítségével vagy Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazással lehet majd elektronikusan hivatalos ügyeket intézni. Ehhez azonban szükség van arra, hogy regisztráljanak az állampolgárok az Ügyfélkapu+ felületére. Nem tudja, mi a teendője? Mi utánajártunk.
A jelenlegi Ügyfélkapu megszűnik
A jelenleg használt Ügyfélkapu segítségével – egy felhasználónév és egy jelszó használatával – hozzáférünk több különböző hivatalos online felülethez és ott ügyeket tudunk intézni. A szakértők álláspontja szerint ez a rendszer már elavult, ezért le kell cserélni. Így jövőre „kinyílik" az új Ügyfélkapu+, ami az eddigi Ügyfélkapunál sokkal biztonságosabb, hiszen kétfaktoros azonosítást igényel.
Hogyan lehet igényelni az Ügyfélkapu+ szolgáltatást?
A szolgáltatást – ügyfélkapus bejelentkezést követően – az Ügyfélkapu felületén lehet megrendelni az Ügyfélkapu+ igénylése funkcióra kattintva. A szolgáltatás megrendeléséhez egy mobil eszközre (telefon, táblagép), egy, a mobil eszközre telepített hitelesítő alkalmazásra és Ügyfélkapu azonosításra van szükség, tehát fontos, hogy már legyen ügyfélkapus regisztrációnk. Amennyiben sikeresen megrendeltük a szolgáltatást, a továbbiakban a KAÜ-s azonosítást használó szolgáltatásokra az Ügyfélkapu+ gombra kattintva lehet bejelentkezni ügyfélkapus felhasználónevük és jelszavunk, valamint a hitelesítő alkalmazás által generált egyszer használatos kód megadásával.
Íme lépésről lépésre, hogy mit kell tennünk
A világhálón számos felületen meg lehet találni, szakemberek, így például könyvelők elmondásából is, hogy mik a teendőink az Ügyfélkapu+ regisztrációhoz.
- Először is telepítsük az okoseszközünkre (telefon, tablet) valamelyik hitelesítő alkalmazást! Ilyen, letölthető alkalmazás például az Android és az iOS platformon is díjmentesen elérhető NISZ Hitelesítő, de számtalan más, ingyenes alkalmazás is megfelel a célnak, így a Google Authenticator vagy a Microsoft Authenticator.
- Nyissuk meg az Ügyfélkaput és jelentkezzünk be.
- Kattintsunk az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
- A képernyőn megjelenő QR-kódot olvassuk be a korábban telepített hitelesítő alkalmazással vagy írjuk be a QR kódot helyettesítő számsort (Authenticator).
- Adjuk meg az Ügyfélkapus jelszavunkat és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
- Kattintsunk a Tovább, majd a Mentés gombra.
- Mentsük el a törlőkódot (ezzel lehet lemondani az Ügyfélkapu pluszt) és kattintsunk a Befejezés gombra.
- Ezután jelentkezzünk be az Ügyfélkapu+ felületére.
Ha megvagyunk a fentiekkel, akkor a jövőben a belépés így történik:
- Adjuk meg a felhasználónevünket és a jelszavunkat!
- Nyissuk meg az okoseszközünkre telepített alkalmazást és adjuk meg az általa generált kódot!
Fontos tudni: aki elhagyja a telefonját vagy törli róla a hitelesítő alkalmazást, annak meg kell szüntetnie az Ügyfélkapu+ fiókját és újat kell regisztrálnia – olvasható az Ügyfélkapu+ tájékoztatójában.