2025.01.10. 06:55
Először készültek fotók arról, honnan indul és hol végződik majd a Csáklya úti híd – galériával
Már készítik a gigantikus szolnoki hídberuházás kivitelezési tervét, mely a projekt nagysága miatt tizenöt hónapot vesz igénybe. Várhatóan 2027 első felében már az első kapavágás is meglesz, ami után a jászkunsági vármegyeszékhely déli területének arculata rohamos változáson megy keresztül. Megtaláltuk a Csáklya úti híd végpontjait.
Mint hírportálunk korábban beszámolt, 2023 októberében írták ki a közbeszerzést a Csáklya úti híd kiviteli tervére.
Végső formájában egy 284 méteres híd, és egy további 354 méteres átkelő terveit kell elkészíteni a következő tizenöt hónapban. Ehhez egy összességében egy 9,9 kilométeres, kétszer egysávos utat, egy 6 kilométeres kerékpárutat, egy különszintű csomópontot, két szintbeni csomópontot, három körforgalmat is meg kell tervezni. A Csáklya úti híd tervezési szakasza 2019-ben kezdődött meg, az engedélyes tervek beszerzése 27 hónapot vett igénybe. A híd és a szandai elkerülő együttesen több tízmilliárd forintból épül majd meg.
A Csáklya úti híd a Papírgyári lakótelep mellől indul majd. Külön szintű csatlakozással, a gyárkéményt és a víztornyot megkerülve kapcsolódik a Tószegi úthoz, majd átível a Tiszán. A szakemberek korábban arról számoltak be, hogy az utak vonatkozásában lesz egy ág, mely elmegy Szandaszőlős felé, és lesz egy Debrecen irányába. További egy kapcsolódik a Tiszaligethez is, de nem megnyitva a Tiszaligetet az átmenő forgalomnak, az megmarad Szolnok sport- és rekreációs térségének, „zsákvárosrészének”.
Csákly-úti híd
Fotók: Mészáros JánosAz út áthúzódik majd a Szandai réten, és a város, valamint Rákóczifalva között csatlakozik majd a 442-es úthoz. A fejlesztés fontos része, hogy az elkerülő szakasz felől is megközelíthető lesz a Felső-szandai réten kiépített bevásárlóközpont, így az odajutáshoz nem kell majd átautózni az egész városon. Mindeközben azonban a vadállomány keresztirányú közlekedését is biztosítani kell.
Az elkerülő összeköttetésben lesz a Vörösmező utcával, előtte pedig le lehet majd hajtani róla Tiszaliget felé is, végül többágú körforgalommal kapcsolódik majd a 442-es, Martfű felé vezető útba. A munkálatok befejezése ebben az évtizedben várható.
A Csáklya úti hídberuházás számokban
A generálkivitelezőnek 9,9 kilométer hosszú egybefüggő, kétszer egysávos országos közút (másodrendű főút); 500 méter meglévő országos közút (elsőrendű főút) négynyomúsítását; 6 kilométernyi kerékpárút, egy különszintű csomópont; további két szintbeni csomópont; három körforgalmú csomópont; 5,3 kilométernyi keresztező és párhuzamos földút kiépítését kell vállalnia.
Az új híd tervezési feladata magába foglalja két támfal és kilenc közúti híd tervezését, ebből kiemelten a Tisza feletti, az úgynevezett Csáklya úti mederhidat (mely felszerkezetének hossza 283,60 méter; a híd szélessége 20,18 méter), valamint a hullámtéri árapasztó csatorna feletti híd kiviteli tervezését (a felszerkezet hossza 354 méter; a híd szélesség: 20,18 méter).