2005.02.14. 13:46
Szórakozás, te drága!
A tizenhat éven aluliak az otthoni szórakozást kedvelik, a huszonéves korosztályt leginkább a bulizós helyek vonzzák, míg a harminc felé közeledők szeretnek autózni, motorozni és gyakran keresik fel az éttermeket is.
A fiatalok havonta legalább tízezer forintot költenek szórakozásra. Az otthoni szórakozások közül leggyakoribb a zenehallgatás, ezt követi a tévézés vagy a filmnézés, videón vagy DVD-n. Egy-egy zenei CD vagy film megvásárlása meglehetősen drága mulatság lenne, a kölcsönzés már jóval pénztárcakímélőbb, alig néhány száz forint. A fiatalok azonban általában a még ennél is olcsóbb megoldást választják: átírják vagy íratják maguknak a zenéket és az internetről töltik le a filmeket.
A lakáson kívüli kikapcsolódási formák közül a különböző szórakozóhelyek – diszkók, mozik, bevásárolóközpontok – vonzzák a legtöbb embert. A GfK Hungária Piackutató Intézet korábbi felmérése szerint a 14–24 éves korosztály havonta legalább tízezer forint körüli összeget költ szórakozásra, ez a tétel kiadásaik tizenöt százalékát teszi ki. A ruházkodás és a mobiltelefon-használat költségei viszont huszonöt százalékot. A harminc felé tartó korosztály háromnegyede szokott étterembe járni, hogy ott találkozzon ismerőseivel és barátaival. Negyven százalékuk havi rendszerességgel keres fel egy-egy éttermet, s általában 2500– 7500 forint között költ.
Akciós DVD-ket vesz
Szendrei Csaba (33) köztisztviselő havonta körülbelül negyvenezer forintot költ szórakozásra. – Egy zenei CD-t vásárolok, 4500 forint körüli áron, meg néhány üres lemezt, 2500-ért. Akciós DVD-ket veszek, 1-2 ezer forintért. Két számítógépes és két mozima-gazint forgatok rendszeresen, hatezer forintom megy rájuk.