Hírek

2005.09.17. 00:00

Elszálltak az árak a reptéren

Kilencszáz forintos szendvicsek, ötszáz forintos kávé, sorok, modern technika, megszépült ötvenes évek. Mindez a Ferihegy 1. terminálján.

Kiss Gergely

[caption id="" align="alignleft" width="320"] Az érkezési oldal utasvárójában többen is álomra hajtották a fejüket a kényelmes széksorokon. Az indulási oldalon ugyanis nincs elég ülőhely.
[/caption]– Ott egy hely – állapítottam meg magamban örömmel, amikor befordultam a Ferihegy 1. felújított terminál elé. A sűrűn parkoló autóktól alig vettem észre a még üresen álló szűk területet. Még fizetni sem kell, sehol egy automata, a mellettem állók ablakában nincs parkolójegy.

A járművek számából roszszabbra számítottam, de az épületben reggel nyolc óra körül nem volt zsúfoltság. A központi csarnok fényesre csiszolt burkolatán a galéria tükörképében lépdeltek az emberek. Ki az újságost, ki az információs pultot vette célba. A bal oldalon függő hatalmas fotókon mindeközben óriások isszák kávéjukat. Csészéjüket ötven éve tartják kezükben. Tudomást sem vesznek a 21. századról, amely belopózott a falak közé. Színes kijelzők, korszerű fénytechnika, légkondicionálás, füstérzékelők mindenütt. Az érkezési oldal felől kávézó csalogat. A négyszögletes pult inkább a koktélbárok hangulatát idézi. Az árak elgondolkodtatóak. Az eszpresszó ötszáz, a cappuccino ötszázötven, a nagy szendvics kilencszázötven forint. Legjobban a négyszáz forintos kakaóscsigán szomorodom el. Kár, hogy otthon nem ettem meg, igaz, az csak száztíz forint volt. Valószínűleg ízre nincs különbség. Nem sokan álltak sorba érte. A várakozók inkább olvasással töltötték az időt. A fiatalabbak közül többen elfeküdtek a kényelmes széksorokon és álomba szenderültek.

– Az árakat nem nekünk találták ki, fiatalember – fordult felém egy idősebb hölgy. – Nyugat-európaiaknak való ez, nekem itt van a tízforintos kifli a szatyromban. Kér egyet? – Köszönöm a kedvességét, de már reggeliztem – válaszoltam zavartan, mire a hölgy elővett egy sósat és jóízűen falatozni kezdett. Német Aranka nem először száll repülőre, már harminc éve is innen emelkedett a felhők közé. – Akkor még teljesen vidékies, egyszerű volt itt minden – mesélte. – Most nagyon elegáns lett.

Igaza volt a hölgynek, látszik, hogy milliárdokat fektettek a beruházásba. Az indulási oldalt eközben ellepte a tömeg. Fél kilenc múlt, úgy tűnt, hamarosan indul a fapadosok következő hulláma. A tizenkilenc bejelentkezőpult többsége előtt már sorok kígyóztak. A népes családok kiabálással és integetéssel tartották egymással a kapcsolatot. – Érthetetlen, hogy ezen az oldalon alig van ülőhely – panaszkodott egy férfi. Most öten állunk sorba, miközben egyedül is fenntarthatnám a helyet.

Mások is elégedetlenkednek, de a zsúfoltságot most még nem lehet a Ferihegy 2. terminálján uralkodóhoz hasonlítani. Az újságárus lány szerint dél és tizenhat óra között kétszer ennyien vannak. Egyébként nem csak a várakozás okoz bosszúságot. Sokan alig látják a kijelzőket. – Olyan kicsik a betűk, hogy szemüveg nélkül nem boldogulnék – mondta Máté Ervin. A kijelzők mindenhol egyformák.

Az épületlátogatást a kilátóterasz megtekintésével szerettem volna zárni, de az ajtó nem nyílt. Így csak üvegen keresztül láttam a várakozó gépmadarakat. A végére azután nem várt meglepetés is ért. Az autóm ablakába büntetőcédulát tűztek. Az egész sor kapott egyet. Hamarosan egy rendőr is feltűnt, aki a távoli várakozni tilos táblára mutatott. Ötezer forint.

Ötvenéves a most teljesen felújított műemlék

a műemlék terminál tízmilliárd forintból szépült meg. Az ötven éve átadott épületet a megnövekedett utasforgalom és a korszerűtlen technika miatt alakították át. A befogadóképesség növelése miatt megszüntették a tranzitszállót. A munka kilenc hónapig tartott. A repülőtéren hét fapados járat üzemel: EasyJet, Germanwings, Malmö Aviation, Norwegian Air, Sky Europe, Sterling és a Wizzar.

a műemlék terminál tízmilliárd forintból szépült meg. Az ötven éve átadott épületet a megnövekedett utasforgalom és a korszerűtlen technika miatt alakították át. A befogadóképesség növelése miatt megszüntették a tranzitszállót. A munka kilenc hónapig tartott.

A repülőtéren hét fapados járat üzemel: EasyJet, Germanwings, Malmö Aviation, Norwegian Air, Sky Europe, Sterling és a Wizzar. Az érkezési oldal utasvárójában többen is álomra hajtották a fejüket a kényelmes széksorokon. Az indulási oldalon ugyanis nincs elég ülőhely. -->

Ezek is érdekelhetik