Hírek

2006.04.11. 07:00

Beárazták az árut, de fizetéskor többet kértek

Olvasónk csokoládét vásárolt egy üzletben. Amikor fizetett, többet kértek az áruért, mint amennyi a tartódobozára volt írva. Az eladó azt mondta: a kisebb ár tévedés volt.

BAMA

Lehet, hogy tévedés – de szabálytalan tévedés. Ennek pedig a vásárló nem ihatja meg a levét. A fogyasztóvédelmi törvény szerint a termékért a kereskedő csak annyit kérhet, amennyit előzőleg ráírt. Ezt Tóth Istvánné, a budapesti Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója mondta el. Az eladó jogszerűtlenül cselekedett. Ennek komoly következményei lehetnek.

Ha ilyesmi történik velünk, ne restelljük beírni panaszunkat a vásárlók könyvébe. Ez a későbbi vizsgálatkor fontos dokumentum lehet. Jogos észrevétel, hogy a feltüntetett és az elkért ár nem egyezett. A törvény kimondja: a vásárlót hitelesen kell tájékoztatni az árról. Vagyis minden terméket el kell látni árfelirattal, és egy terméken csakis egy árat szabad feltüntetni. Ha a kereskedő kevesebbet ír, akkor a vásárlótól csak a legkisebb összeget kérheti. Ami történt: szabálysértés. Mégpedig árdrágítás, amiért akár százezer forint szabálysértési bírságot is kiszabhatnak. A fogyasztóvédelmi hatóság pedig fogyasztóvédelmi bírsággal sújthatja a cégvezetőt. Ennek nincs felső határa, de mérlegelik, mennyit állapítsanak meg. Tóth Istvánné szerint az esetben szereplő kereskedő náluk sem úszta volna meg százezer alatt.

Hasonló panaszainkat bejelenthetjük a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál. A fővárosi levélcíme: 1074 Budapest, Rákóczi út 54. E-mail: [email protected].

Ezek is érdekelhetik