2006.06.13. 07:00
Kérvényemre három hónapja nem jött válasz
Olvasónk február végén méltányossági kérelmet nyújtott be az APEH-hoz. Adósságát törlesztette, kéri, engedjék el a késedelmi pótlékot. Az elbírálást halogatják.
„Nem ajánljuk, hogy az úr sürgesse a dolgot a hatóságnál” – tanácsolták a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában. Mert azzal a végén még azt éri el, hogy küldenek egy elutasító választ, és kész. Igaz, az úr időközben, március végén kapott egy értesítést, amelyben közölték: kérelme elbírálását egy hónappal elhalasztották. Azóta még két hónap telt el, és semmi válasz. Se kép, se hang. Az ügyintéző telefonon közölte: az ilyen ügyekre nem vonatkozik az államigazgatási törvényben előírt harminc nap válaszadási határidő.
A fenti levél valóban nem hagyományos hivatalos küldemény – mondja az ügyvéd. Hiszen itt méltányossági kérelemről van szó, a méltányosságot pedig mi kérjük. A hatóság ezt gyakorolja vagy sem. Tehát nekünk türelemmel ki kell várnunk, amíg ügyünkben döntenek. Esetleg írhatunk egy levelet, amelyet a jogi osztály vezetőjének címzünk. Legyen rajta az ügyintéző neve és az ügyszám. Udvariasan érdeklődhetünk, hogy mikor számíthatunk a válaszra.
Olvasónk írja: nagy nyomás alatt van. Családja sürgeti a dolgot, és tőle várja, hogy gyorsabban intézkedjen. Az ügyvéd válasza: az úr minden tőle telhetőt megtett. De sajnos nem ő az APEH, hogy minden úgy és akkor történjen, ahogyan és amikor ő, illetve családja akarja. Az államigazgatás, a bürokrácia malmai köztudottan lassan őrölnek. Nincs mit tenni, várni kell.