Hírek

2010.09.28. 09:19

Indul a legnagyobb európai autó show - Új modellek, fotók

Noha csupán szombattól várja a Paris Motor Show a látogatókat, a világsajtó már hetek óta szellőzteti az előzetes információkat: milyen modellek is várhatók Európa idei legnagyobb szalonján.

Világgazdaság Online - Demeter Kálmán

Földrészünk autókiállításainak három állócsillaga ugyanis Svájban, Németországban és Franciaországban van. A genfi szalont minden tavasszal megtartják, októberben azonban a két óriás, Frankfurt és Párizs váltja egymást. Ezeket a megaszalonokat csak minden második évben rendezik meg.

Az európai autópiac rettenetes stagnálása első sorban a kiskocsikat és az alsó-közép kategóriát érinti. Az előrejelzések szerint Párizsban igen nagy számban mutatnak be a legfelső, a prémium kategóriába tartozó modelleket. Az autószalon fölött ott lebeg Henry Ford II. szelleme, aki azt mondta a hatvanas évek végén: kis kocsi - kis profit.

De nem csak luxusautókat hoznak Párizsba: az elektromos kocsikból is nagy választékot mutatnak be. A Renault elektromos tanulmánymodellje, a DeZir például olyan kétüléses, amely akkumulátorai révén 160 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, csúcssebesége pedig 180 kilométer óránként.

Ugyancsak 160 kilométert tehet meg a Nissan e-autója, a Leaf, amelyből már 26 ezer előrendelés futott be világszerte, ám az előrendeléseket a jövő év kezdetéig felfüggeszték, amíg – szintén jövőre – le nem szállítják a megrendelt kocsikat.

A General Motorstól származó Chevrolet Volt más rendszerű: miután 60 kilométert megtett akkumulátorai révén, beindul a benzinmotor, és generátorával ellátja a villamos motort, ezenkívül tölti az akkut. Nem kell tehát félni, hogy egyszer csak leáll, hatótávja nagyobb 500 kilométernél. Az akkut persze másként is lehet tölteni, mégpedig háztartási 220 voltos konnektorról.  Szintén a háztartási hálózatról tölthető a BMW-hez tartozó MINI standjának fő attrakciója, a MINI Scooter E Concept elektromos robogó.

A Ford is jól halad európai elektromos autó programjával, s első ízben állítja ki a C-MAX PHEV (hálózatról tölthető hibrid elektromos autó) modellbe szánt alapvető technológiáját. A C-MAX hibrid modellje Valenciában, Spanyolországban készül majd, európai piaci bevezetése 2013-ben lesz.

Más utat választott a Volkswagen csoporthoz tartozó Skoda, amely nyolc GreenLine modellt állít ki a Fabiától a Superbig. A Greenline-Skodák a több éves fejlesztés ereményeként létrejött motorjaik mérsékelt üzemanyag-fogyasztására és alacsony károsanyag-kibocsátására büszkék. Igaz, mindezekben segítséget nyújt az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) és a trolibuszokban már évtizedek óta bevált fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció).

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!