Magazin

2017.06.22. 07:00

Világutazóként járja a Földgolyót Polett

Évek óta járja a világot a szolnoki Péter Polett. Az ifjú hölgy amolyan modernkori „hippiként” élt eddig: Walesben bogyókat szedett, Mallorcán gyerekekre vigyázott, Indiában Kőrösi Csoma Sándor egykori kastélyát renoválta, Örményországban az egyenjogúságért küzdött.

Joó Zsuzsa

– Ez csak egy rövid­ kiruccanás volt! – legyint ­Polett, amikor arról faggatjuk, hány hónapot töltött Örményországban. Egy pályázat segítségével jutott ki a magyarok számára ismeretlen, de ­annál csodálatosabb országba, ahol az egyenjogúságról tartottak konferenciát tizenöt ­ország fia­taljai. Polett szerint hazánknak van hová fejlődnie e téren, de ezt nemcsak itt, hanem a világ számos pontján megtapasztalta már.

[caption id="" align="aligncenter" width="600"] Péter Polett annál a vályogtéglából épült egykori himalájai palotánál is járt, ahol Kőrösi Csoma Sándor két évet töltött Beküldött fotó
[/caption]

– Három évvel ezelőtt nyáron, egy magánéleti válság után döntöttem úgy, hogy változtatok az életemen. Mallorcára utaztam, ahol egy családnál dolgoztam, mint bébiszitter. Egyszerre nyaralásként és munkaként fogtam fel az ott töltött időt. Mégis leginkább egy terápiás önismereti kirándulás volt ez, amely elindított egy olyan úton, melyen most is járok.

Amikor Polett hazajött, már nem érezte helyét az egyetemen, valami másra vágyott, másfajta tanulásra, szabadabb életre.

– Fél év után barátokkal Walesbe utaztam, ahol egy farmon éltünk lakókocsikban. Bogyókat, terméseket gyűjtöttünk, ebből éltünk. Makkot, gesztenyét, galagonyát, tiszafa bogyóját szedtük erdőn-mezőn, hőségben és fagyban. Erre vágytam akkortájt, nagyon élveztem a fizikai munkát, a természetközeli életmódot.

[caption id="" align="aligncenter" width="400"] Wales hegyei között is jól érezte magát Beküldött fotó
[/caption]

Polett haza se jött Walesből, máris utazott tovább az összegyűjtött pénzéből a Kanári-szigetekre a barátnőjével, méghozzá fél évre. „Költséghatékony” utazás volt ez, hátukon a házuk, házukban a vagyonuk. A szigetek barátságosak és kicsik, a lányok ezért leginkább stoppal közlekedtek. Az emberek szívességből látták őket vendégül egy-egy éjszakára cserébe az élményért, hogy megismerhetnek idegen embereket, más kultúrát.

– Szállásért soha nem fizettünk, volt, hogy sátorban vagy barlangban laktunk, vagy éppen pálmalevelekből-nádakból készült kunyhókban. Az étkezésre sem kellett költeni, mégsem koplaltunk soha, konkrétan híztam is ott pár kilót – nevet Polett.

– Rengeteget utaztunk, kirándultunk, mindent megnéztünk, én varrtam és kézműveskedtem. Azt hiszem, ilyen lehetett a hetvenes években a klasszikus hippiélet. Egy idő után azonban már arra vágytam, hogy tevékenyebb legyek, alkotni szerettem volna. Életem mégis legemlékezetesebb időszaka volt ez…

Amikor Polett hazajött, fesztiválokon dolgozott, és egy hostelben is munkát vállalt. A tulajdonosnak Gran Cana­rián volt egy másik kisebb szállodája, Polett oda kérte át magát. Rövidesen ismét az Atlanti-­óceán partján hallgathatta a víz morajlását. A relaxációban annyira elmerült aztán, hogy szíve egyre inkább a jóga „őshazájába” vagy legalábbis annak közelébe húzta. Így került Indiába.

– A Kőrösi Csoma-programba jelentkeztem úgy, hogy gyakorlatilag azt se tudtam, mire vállalkozok. Komoly, több részből álló felvételin választottak ki engem is, hogy mehetek a Himalájába az építkezésre. Azt a vályogtéglából épült palotát renováltuk, ahol Kőrösi Csoma Sándor két évet töltött, itt írta meg híres szótárát. Vályogtéglát vetettem, födémet bontottam, köveket hordtam-pakoltam.

Napiskolát is építettek a közelben, aminek olyan a tájolása, hogy a Nap sugarai képesek felmelegíteni még télen is az épületet, így az oktatás szinte folyamatos lehet egész évben. A suli azóta már felépült, a palota is megszépült, én pedig egy lépéssel ismét közelebb kerültem önmagamhoz.

[caption id="" align="aligncenter" width="600"] Az Indiában beszerzett hangtálját is megmutatta Fotó: F. O.
[/caption]

Kérdésünkre, vajon ötven év múlva hogyan képzeli el Polett az életét, határozott választ kapunk:
– A szabad szellemiséget soha nem adom fel. Most masszőr vagyok, de szeretnék más területek felé is nyitni, így jógaoktatóként is el tudom magamat képzelni. Amúgy egyszerű életet látok magam előtt valahol vidéken, közel a természethez, egyszerű körülmények között. Nem szeretnék több vagyont felhalmozni, mint amennyire feltétlenül szükségem van. Egy társ, egy család és a békesség: erre vágyom csak.

Walesben bogyókat szedett, Mallorcán gyerekekre vigyázott, Indiában Kőrösi Csoma Sándor egykori kastélyát renoválta, Örményországban az egyenjogúságért küzdött. Joó Zsuzsa Az Indiában beszerzett hangtálját is megmutatta Fotó: F. O. Péter Polett annál a vályogtéglából épült egykori himalájai palotánál is járt, ahol Kőrösi Csoma Sándor két évet töltött Beküldött fotó Wales hegyei között is jól érezte magát Beküldött fotó -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!