2006.09.22. 18:57
Kirándulás közpénzen?
Olaszországban jártak a szolnoki oktatási intézmények vezetői a múlt héten. Hivatalosan azért, hogy megismerkedjenek az olasz iskolarendszerrel. Az egy hét alatt azonban mindössze néhány órányi szakmai látogatáson vettek részt.
Az utazás mintegy 9,9 millió forintos költségének felét a város fizette. Harminckilenc intézményvezető és az idén első alkalommal négy hivatali dolgozó képviselte városunkat. Az olasz egy hetes program fejenként 230 ezer forintba került, amelynek felét a hivatal, másik felét pedig a résztvevő finanszírozta.
Arra a kérdésre, hogy miért kell külföldi tanulmányutat szervezni egy súlyosan eladósodott városban, Berki Ferencné, a humán közszolgáltatások főosztályának vezetője azt mondta: szerinte teljesen más a helyszínen tapasztalatokat szerezni, mint itthon előadásokon résztvenni. Az osztályvezető hozzátette, semmi rendkívüli nincs a mostani útban. — Tizenhat éve szervezünk tanulmány utakat. Az első években Pécsett, Veszprémben, Sárospatakon jártunk.
Egyiptomban is iskolákat tanulmányoztak?
A szolnoki önkormányzat alapította oktatási intézmények vezetői szakmai tanulmányúton már több európai országban jártak. Tavaly Németország, Berlin volt a végcél. Ott a német oktatási rendszerrel ismerkedtek. Tavalyelőtt Csehországba és Szlovákiába utazott a szolnoki delegáció. A tanulmányútprogram során már Romániában, Lengyelországban, Reutlingenben, Franciaországban, korábban Egyiptomban és Izraelben is járt az oktatási intézmények igazgatóiból álló delegáció.
Amikor Sopronba szerveztük ezt a tanulmányi kirándulást egy napot Bécsben töltöttünk. A megkérdezett intézményvezetők szerint az út tanulságos volt. — A személyes találkozás fellendítheti, erősíti a későbbi együttműködést — jelentette ki a főosztályvezető. — Testvérvárosunkban, Forliban általános iskolákban és egy fogyatékosokat is nevelő intézményben jártunk. Semmiképpen nem ablakon kidobott pénz, ha lehetőséget adunk vezetőinknek arra, hogy megismerkedjenek egy másik ország oktatási rendszerével.
Az országismeret és a történelmi emlékhelyek felkeresésése is ezt a célt szolgálta. Ehhez a véleményhez csatlakozott dr. Petőné Balázs Erzsébet, a Kodály Zoltán Általános Iskola igazgatónője is. — Jó, ha van betekekintésünk egy más típusú tantárgyrendszerbe. A szakmai programon túl a tanulmányút jó lehetőség arra, hogy a munkahelyen kívül kötetlen formában együtt lehessünk. Így olyan dolgokat is megbeszélhetünk, amire az otthoni feladatok ellátása közben nem nyílik lehetőségünk — mondta az igazgatónő.