Közélet

2006.09.22. 18:57

Kirándulás közpénzen?

Olaszországban jártak a szolnoki oktatási intézmények vezetői a múlt héten. Hivatalosan azért, hogy megismerkedjenek az olasz iskolarendszerrel. Az egy hét alatt azonban mindössze néhány órányi szakmai látogatáson vettek részt.

Fodor Bea

Az utazás mintegy 9,9 millió forintos költségének felét a város fizette. Harminckilenc intézményvezető és az idén első alkalommal négy hivatali dolgozó képviselte városunkat. Az olasz egy hetes program fejenként 230 ezer forintba került, amelynek felét a hivatal, másik felét pedig a résztvevő finanszírozta.

Arra a kérdésre, hogy miért kell külföldi tanulmányutat szervezni egy súlyosan eladósodott városban, Berki Ferencné, a humán közszolgáltatások főosztályának vezetője azt mondta: szerinte teljesen más a helyszínen tapasztalatokat szerezni, mint itthon előadásokon résztvenni. Az osztályvezető hozzátette, semmi rendkívüli nincs a mostani útban. — Tizenhat éve szervezünk tanulmány utakat. Az első években Pécsett, Veszprémben, Sárospatakon jártunk.

Egyiptomban is iskolákat tanulmányoztak?

A szolnoki önkormányzat alapította oktatási intézmények vezetői szakmai tanulmányúton már több európai országban jártak. Tavaly Németország, Berlin volt a végcél. Ott a német oktatási rendszerrel ismerkedtek. Tavalyelőtt Csehországba és Szlovákiába utazott a szolnoki delegáció. A tanulmányútprogram során már Romániában, Lengyelországban, Reutlingenben, Franciaországban, korábban Egyiptomban és Izraelben is járt az oktatási intézmények igazgatóiból álló delegáció.

Amikor Sopronba szerveztük ezt a tanulmányi kirándulást egy napot Bécsben töltöttünk. A megkérdezett intézményvezetők szerint az út tanulságos volt. — A személyes találkozás fellendítheti, erősíti a későbbi együttműködést — jelentette ki a főosztályvezető. — Testvérvárosunkban, Forliban általános iskolákban és egy fogyatékosokat is nevelő intézményben jártunk. Semmiképpen nem ablakon kidobott pénz, ha lehetőséget adunk vezetőinknek arra, hogy megismerkedjenek egy másik ország oktatási rendszerével.

Az országismeret és a történelmi emlékhelyek felkeresésése is ezt a célt szolgálta. Ehhez a véleményhez csatlakozott dr. Petőné Balázs Erzsébet, a Kodály Zoltán Általános Iskola igazgatónője is. — Jó, ha van betekekintésünk egy más típusú tantárgyrendszerbe. A szakmai programon túl a tanulmányút jó lehetőség arra, hogy a munkahelyen kívül kötetlen formában együtt lehessünk. Így olyan dolgokat is megbeszélhetünk, amire az otthoni feladatok ellátása közben nem nyílik lehetőségünk — mondta az igazgatónő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!