Közélet

2007.01.11. 11:54

A piros az tilos!

Tavaly januárban az országban egyedülálló technikát helyeztek üzembe próbaképp Szolnokon. A rendszer német fejlesztésű. Lényege, hogy működése közben akkor rögzít képeket, ha a közlekedési lámpa pirosra vált át.

SZOLJON

A fotók élessége olyannyira kiváló, hogy a szabálysértő autó típusát, rendszámát, de még a vezetőjét is remekül lehet látni. Ezzel elkerülhető, hogy egyesek letagadhassák, nem ők követték el a szabálysértést.

Szükség lenne több kamerás rendszerre

KÉP: A Szolnokon kiépített rendszer kiszűri a szabálysértőket. Ezen a rendőrségi fotón azt látják az elemzők, hogy a gyors mozgásban lévő sötét kocsi mindjárt átszalad a záróvonalon, és alig kerüli el a világos színű kisteherautóval való ütközést. A P betű a lámpa pirosra váltását mutatja, a 7,2-es felirat pedig azt jelzi, hogy hány másodperc telt el a tilos jelzés óta.

RENDŐRSÉGI FELVÉTEL

KERETES 1 !!!

Különleges „piros lámpás” esetek

— Az elmúlt esztendőben több gépjárművezetőt is azon kaptak rajta, hogy a tilos jelzésnél megálló jármű mögül kibújva, azt a másik forgalmi sávban kikerülve halad át a piroson. Az elemzők szerint ez a cselekmény a legveszélyesebb közlekedési balesetes szituáció.

— Tavaly, a rendszer kilenc hónapos működése alatt egyetlen szolnoki lakost hét alkalommal rögzített kamera, hogy áthajtott a piros jelzésen. Azon kívül, hogy többszáz ezer forintjába kerültk a szabálysértések, a sorozatos esetek akár a vezetői engedélyébe is kerülhet.

Természetesen egyébként nem csupán a Baross út—Szapáry utca kereszteződésében figyelik a szabálysértőket. Igaz ugyan, hogy ezen kívül a megyében nincs még egy kereszteződés-megfigyelő rendszer, de a rendőrök heti rendszerességgel folyamatosan videózzák különböző településeken a jelzőlámpával ellátott, baleseti szempontból „sarkalatos”csomópontokat. A hatóság állítása szerint ez a módszer is alkalmas a szabálysértések visszaszorítására, azonban nyilvánvaló, hogy a kamerás-rendszer lenne a legidálisabb a piroson áthajtók „lefékezésére”. Egy-egy ilyen német fejlesztésű berendezés azonban tízmillió forintba kerül.


— A kamerás technikát a Baross út—Szapáry utca kereszteződésében rendszeresítettük. A közlekedési morál gyengeségét jól jellemzi, hogy a műszer az elmúlt évben 934(!) esetben regisztrált ezen a helyen piroson való áthajtást úgy, hogy három hónapig nem is üzemelt. Mindenkor megtörtént az adatkérés, ám ezt 115-en nem teljesítették.

Különleges piros lámpás esetek

— Az elmúlt esztendőben több gépjárművezetőt is azon kaptak rajta, hogy a tilos jelzésnél megálló jármű mögül kibújva, azt a másik forgalmi sávban kikerülve halad át a piroson. Az elemzők szerint ez a cselekmény a legveszélyesebb közlekedési balesetes szituáció.

— Tavaly, a rendszer kilenc hónapos működése alatt egyetlen szolnoki lakost hét alkalommal rögzített kamera, hogy áthajtott a piros jelzésen. Azon kívül, hogy többszáz ezer forintjába kerültk a szabálysértések, a sorozatos esetek akár a vezetői engedélyébe is kerülhet. Ezen üzembetartóknál az adatszolgáltatás megtagadás miatt az illetékes önkormányzatoknak kértük a forgalomból való kitiltást. Ettől kezdve már ezek a hivatalok bírálják el, teljesítik-e a kérésünket — mutatott rá Falusi Tibor.
Az osztályvezető arra is kitért, hogy amennyiben bizonyított a szabálysértés, úgy minden esetben feljelentés, majd pénzbírság a büntetési tétel. A nagyobb súlyú szabálysértéseknél maximum 50 ezer forint a bírság összege. Azt egyébként a szabálysértési osztály szabja ki azokat a körülményeket figyelembe véve, hogy milyen baleseti helyzetek alakultak, vagy alakulhattak volna ki.

RENDŐRSÉGI FELVÉTEL

KERETES 1 !!!

Különleges „piros lámpás” esetek

— Az elmúlt esztendőben több gépjárművezetőt is azon kaptak rajta, hogy a tilos jelzésnél megálló jármű mögül kibújva, azt a másik forgalmi sávban kikerülve halad át a piroson. Az elemzők szerint ez a cselekmény a legveszélyesebb közlekedési balesetes szituáció.

— Tavaly, a rendszer kilenc hónapos működése alatt egyetlen szolnoki lakost hét alkalommal rögzített kamera, hogy áthajtott a piros jelzésen. Azon kívül, hogy többszáz ezer forintjába kerültk a szabálysértések, a sorozatos esetek akár a vezetői engedélyébe is kerülhet.

Természetesen egyébként nem csupán a Baross út—Szapáry utca kereszteződésében figyelik a szabálysértőket. Igaz ugyan, hogy ezen kívül a megyében nincs még egy kereszteződés-megfigyelő rendszer, de a rendőrök heti rendszerességgel folyamatosan videózzák különböző településeken a jelzőlámpával ellátott, baleseti szempontból „sarkalatos”csomópontokat. A hatóság állítása szerint ez a módszer is alkalmas a szabálysértések visszaszorítására, azonban nyilvánvaló, hogy a kamerás-rendszer lenne a legidálisabb a piroson áthajtók „lefékezésére”. Egy-egy ilyen német fejlesztésű berendezés azonban tízmillió forintba kerül. Különleges piros lámpás esetek — Az elmúlt esztendőben több gépjárművezetőt is azon kaptak rajta, hogy a tilos jelzésnél megálló jármű mögül kibújva, azt a másik forgalmi sávban kikerülve halad át a piroson. Az elemzők szerint ez a cselekmény a legveszélyesebb közlekedési balesetes szituáció.

— Tavaly, a rendszer kilenc hónapos működése alatt egyetlen szolnoki lakost hét alkalommal rögzített kamera, hogy áthajtott a piros jelzésen. Azon kívül, hogy többszáz ezer forintjába kerültk a szabálysértések, a sorozatos esetek akár a vezetői engedélyébe is kerülhet. KÉP: A Szolnokon kiépített rendszer kiszűri a szabálysértőket. Ezen a rendőrségi fotón azt látják az elemzők, hogy a gyors mozgásban lévő sötét kocsi mindjárt átszalad a záróvonalon, és alig kerüli el a világos színű kisteherautóval való ütközést. A P betű a lámpa pirosra váltását mutatja, a 7,2-es felirat pedig azt jelzi, hogy hány másodperc telt el a tilos jelzés óta.

RENDŐRSÉGI FELVÉTEL -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!