Közélet

2009.05.04. 18:14

Mostantól már sötétben ülnek az áramszolgáltató adósai

Sötétségben ülhetnek mostantól a nagy tartozást felhalmozó és azt ki nem egynelítő adósok, mert a téli időszak után már nem vár tovább az energiaszolgáltató és kikapcsolja az áramot.

Békési Brigitta

— Társaságunknak nem érdeke a kikapcsolás, így minden kezelhető esetben törekszünk a közös megegyezésre — tájékoztattak az E.ON Energiaszolgáltató Kft.-nél. — Átmeneti fizetési nehézségek esetén ügyfeleink élhetnek részletfizetési lehetőséggel. Amennyiben a részletfizetésnek egyik fél részéről sincs akadálya, úgy erről külön megállapodást köt a szolgáltató és az ügyfél. Ezen kívül társaságunk részt vesz az önkormányzati adósságkezelési programban, amely adott esetben megoldási lehetőséget jelent a fizetési nehézséggel küzdő ügyfeleknek, hogy felhalmozódott tartozásaikat rendezni tudják. Társaságunk kintlévőségére és ügyfeleink tartozásaira vonatkozóan nem áll módunkban tájékoztatást adni.

A hatályos jogszabályok szerint a 90 napon túl nem fizető lakossági ügyfeleket kapcsolhatja ki — végső megoldásként — a szolgáltató a villamosenergia-szolgáltatásból. A kikapcsolás a legvégső megoldás, többlépcsős egyeztetés előzi meg. Két alkalommal postáznak fizetési felszólító levelet, melyben a kikapcsolás lehetőségére is felhívja a figyelmet a szolgáltató. A levelekben tételesen felsorolják a fogyasztó tartozását bizonylatszám, esedékesség és összeg szerint. Harmadik alkalommal már konkrétan kikapcsolási értesítőt küldenek ki tértivevényesen, amely értesítőben megadják azt a 30 napos időintervallumot, amelyben a fogyasztót kikapcsolhatják a szolgáltatásból. Abban az esetben, ha az ügyfél ezt követően sem rendezi a tartozását, akkor a kikapcsolási felszólítóban megjelölt időszakban a folyamatos áramszolgáltatást megszüntetik.

Ahhoz, hogy a kikapcsolt fogyasztási hely visszakapcsolása megtörténjen, a lakossági ügyfeleknek meg kell fizetniük a kikapcsolásra okot adó hátralékot (tehát a 90 napon túli tartozását), a késedelmi kamatot, valamint a visszakapcsolás díját, ami 11ezer 957 forint. A befizetéseket igazoló csekket el kell juttatniuk társaságunk felé az 52/511-289 faxszámra, vagy a személyes ügyfélszolgálati irodánkban kell bemutatni azokat.

— A vízdíj hátralékok összege a januári-februári adatok szerint 9-10 százalékkal növekedett egy év alatt — tájékoztatott Magyar Péterné Bede Marianna, a szolnoki Víz- és Csatornaművek Koncessziós ZRt. műszaki igazgatója. — Vízdíjhátralék esetén, egyedi kérelmek alapján a hátralék nagyságának megfelelően lehetőséget ad a szolgáltató a hátralék részletekben történő kifizetésre, stratégiai célunk a fogyasztói elégedettség fenntartása és lehetséges növelése  — A tapasztalatok szerint az első egy-két részletet még befizetik a fogyasztók, ám az utána következőket már gyakran nem, ezért a fennmaradó hátralék megfizetése — a részletfizetési megállapodás értelmében — egy összegben válik esedékessé. A hatályos jogszabályi előírások, továbbá a fogyasztók és a szolgáltatók között létrejött szerződésben foglaltak szerint nem fizetés esetén gazdálkodó szervezeteknél az ivóvíz ellátást a szolgáltató szüneteltetheti, illetve megszüntetheti. Lakossági célú felhasználás esetében — más szolgáltatásokkal (gáz, villany) ellentétben — tartós nem fizetés miatt csak a szolgáltatás időbeni és mennyiségbeli korlátozására van lehetőség, amely műszakilag a bekötési vízmérőnél történhet meg. A gyakorlatban alkalmazzuk ezt az eljárást, amely a keresztmetszet leszűkítését jelenti. Ezzel a műszaki megoldással még biztosítjuk a létfenntartáshoz, a közegészségügyi követelmények teljesítéséhez szükséges vízmennyiséget. A bekötési vízmérőn belüli mellékvízmérők esetében korlátozásra nincs lehetőség, ezért három hónapon túli nem fizetés esetén a mellékszolgáltatási szerződés felmondására kerül sor, és a közvetlen elszámolási jogviszony megszűnik.

Különleges bánásmódban részesítik a fogyatékossággal élőket

— Természetesen, a vonatkozó kormányrendelet 2009. február 15-i hatályba lépését követően társaságunk lakossági fogyasztókat nem kapcsolt ki a szolgáltatásból — mondták az energiaszolgáltatónál. — A szociálisan rászoruló fogyasztókat  részletfizetéshez, fizetési haladékhoz és előre fizető mérőhöz való jog illeti meg. A fogyatékossággal élőket személyes körülményeiknek megfelelő, különleges bánásmódban kell részesíteni, többek között azzal, hogy — indokolt esetben — társaságunk lehetőséget biztosít a szünetmentes tápegység igénybevételére, a mérőhely egyedi kialakítására vagy az otthonukban történő számlakiegyenlítésre. Azok az ügyfeleink, akik úgy ítélik meg, hogy jogosultak lehetnek a kedvezményre, telefonos ügyfélszolgálatunkon és személyes ügyfélszolgálati irodáinkban kérhetik az úgynevezett „induló csomagokat”, valamint bármikor letölthetik honlapunkról.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!