Közélet

2009.08.13. 12:55

Az áruházban rekedtek a vevők, mert egy kassza sem működött

Nyitnak-e új kasszát az áruházakban, ha az egyetlen üzemelőnél már kilométeres sor kígyózik? Vagy mit tehet a vásárló, ha történtesen egyetlen pénztárban sem ül senki? A Szoljon.hu szolnoki üzeleteket tesztelt.

Mátyus Krisztina

Amikor beléptünk az egyik áruházba, kígyózó sort pillantottunk meg az egyetlen működő kasszánál. Volt ugyan azon kívül még másik három pénztár is, de azok nem üzemeltek. Gyorsan összeválogattuk a boltból a szükséges holmikat, majd beálltunk a több méteres sorba. Már majdnem sorra is kerültünk, amikor megjelent a másik pénztárnál egy hölgy, aki intett a tömegnek, hogy oda is lehet menni. Mi már negyed órája a sorban álltunk, de esélyünk sem volt, hogy gyorsan átérjünk oda. Így aki alig egy perce állt be mögénk, villámgyorsan az új pénztárnál termett. Mi pedig még mindig ott álltunk a korábbi hosszú sorban és vártuk, hogy ránk kerüljön a sor. Szóval, nem kis idő telt el, mire végre kijutottunk.

Egy másik, nagyobb áruházban is megfordultunk, ahol rendkívül sok kassza van. Beálltunk az egyetlen működő pénztárhoz, ahol előttünk közel húszan ácsorogtak már. Hosszú idő telt el, mire sikerült megközelítenünk a pénztárt. Ám éppen a cél előtt közölte velünk a pénztáros, hogy álljunk már át másik pénztárhoz, mert ő zárja a kasszát, és az előttem álló hölgy az utolsó, akit fogad. Mi nyomban kiálltunk onnét. Meg még rajtunk kívül hárman is, akik azonban fennhangon megjegyzéseket is tettek a történtek miatt. Ekkor azonban már csak egyetlen kérdésre kerestük a választ. Nevezetesen arra, hogy melyik pénztárhoz álljunk, mert a többi közül egyik sem működött. Az eladó csak annyit mondott, hogy várjunk, mindjárt jön a kolléganője. Ami szerencsére végül is csakugyan így történt, s akkor már tényleg gyorsan ránk került a sor.

A legfurább helyzettel azonban néhány napja találkoztunk, amikor elmentünk vásárolni az egyik szolnoki nagyáruházba a kora reggeli órákban. Kihaltság uralkodott az egész épületben, még dolgozókkal is csak elvétve találkoztunk. Megvettük, amit szerettünk volna, majd odasiettünk a pénztárakhoz, ahol azonban egy árva lélek sem volt. A húsz kasszából egy sem működött, vagyis úgy tűnt, bent ragadtunk az áruházban. Elindultunk hát az üzletbe, hogy keressünk egy eladót, aki hajlandó foglalkozni velünk. Mintegy 10 perces keresgélés után össze is futottunk eggyel, aki azonban továbbküldött bennünket egy másikhoz. Odasiettünk hozzá és megkérdeztük tőle, hogy mikor tudunk fizetni. Azt válaszolta, hogy csak öt perc múlva tud jönni, mert hátul is ő zárja a kasszát.

Visszasiettunk hát a pénztárakhoz, hogy ha már ilyen kedvező fordulatra számíthatunk, nehogy lemaradjunk róla. Ám addigra már nem csak mi álltunk be az egyik pénztár elé, hanem bennünket beelőzve két úriember is. Azután amikor csatlakozott hozzánk a pénztáros is, gyorsan elnézést kért és elmondta, hogy ő szólt a biztonsági őrnek, hogy jelezze neki, ha valaki a kasszánál áll. Hát úgy látszik, az őr mégsem jelezte.
Ellenben mi jeleznénk: talán nem lenne hasznontalan, ha az üzletekben arra is odafigyelnének, mennyi időt veszteget el a kedves vásárló a pénztáraknál. Ugyanis nem ritkán ilyeneken is múlik egy bolt megítélése.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!