Közélet

2013.04.23. 12:24

Félnek ráhajtani az útra, annyira rossz minőségű

Kátyú kátyút ér a Mezőtúrt Mesterszállással összekötő úton, könnyen ott hagyhatja a kerekét a könnyelmű autós. Pedig a járási székhelyhez ezer szállal kötődnek a környékbeli települések.

Szilvási Zsuzsa

Fotós: Getty Images

Fotós: Getty Images

– Akadnak olyan szakaszok, ahol egyszerűen nincs hol kikerülni a kátyúkat, legalább a kisebbekbe muszáj belehajtani. Minden egyes alkalommal attól félek, hogy törik a tengely, főleg a Mezőtúrhoz közeli részen – mondta el Tóth Sándor, aki munkája miatt naponta jár ezen az úton. – Nyilvánvaló, hogy a tél sokat rontott az állapotán, de persze az sem segít, hogy a megrakott teherautók száguldoznak rajta.
A hivatalosan útfolytonossági hiánynak nevezett burkolati hibák rendkívül balesetveszélyesek.

– Iskolásainkat naponta szállítja busz ezen az útszakaszon és azt kell mondanom, igazuk van a szülőknek, ha aggódnak – hangsúlyozta Kiss Gábor, Mesterszállás polgármestere. – Ráadásul egyre több szállal kötődünk Mezőtúrhoz, így fontos lenne, hogy megfelelő állapotú úton tudjunk közlekedni. Ezért már többször kezdeményeztük a közútkezelőnél, hogy mielőbb sor kerülhessen a felújításra. Természetesen érthető, hogy nem ez az egyetlen olyan út a megyében, amely javításra szorul, de számunkra, zsáktelepülésen élőknek fontos lenne, hogy megfelelő kapcsolatunk legyen a külvilággal.

– A Mezőtúr és Mesterszállás közötti mellékutat ugyancsak megviselte a téli időjárása, annak ellenére, hogy az elmúlt három évben 833 tonna kátyúzó anyagot dolgoztunk be ezen az útszakaszon – tájékoztatott Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője. – Már az idei év első három hónapjában is 20 tonnányi aszfaltot használtunk fel kátyúzási munkákra a jelzett szakaszon, a burkolatjavítási munkákat a kedvező időjárásnak köszönhetően tovább folytatjuk. A tartósan jó megoldást az útszakasz teljes körű felújítása jelenthetné.

Fontos kiemelni, hogy társaságunk minden évben előre meghatározott, az állam által biztosított keretösszegből látja el üzemeltetési és fenntartási feladatait, vagyis az adott források erejéig tudjuk ellátni az Országos Közutak Kezelési Szabályzatának előírásait. A teljes felújításokra szánt források felett nem társaságunk diszponál, csak a szakmai döntések előkészítésében veszünk részt. A 4628 jelű Tiszaföldvár-Mezőtúr összekötő út 4,7 kilométeres szakasza (Mezőtúr határában) szerepel a felújítási terveink között, a műszaki dokumentáció elkészült, a projektjavaslat előkészítés alatt áll, a források ugyanakkor egyelőre még nem biztosítottak számunkra.

A Kuncsorba és Túrkeve közötti szakasz felújítására pedig 2012-ben terjesztettünk elő egy műszaki javaslatot, amely jóváhagyását jelenleg is várjuk. Addig ezen az útszakaszon is marad a kátyúzás, mint ahogyan azt ezekben a napokban is végezték kollégáink.

Sok burkolathibát hozott a tél

Jász-Nagykun-Szolnok megyében a közutak legfelső aszfaltrétegének életkora a főutakon 18, a mellékutakon pedig 24 év, ami helyenként jóval meghaladja a tervezett élettartamot. A 2012-2013-as rendkívül csapadékos és változékony téli időjárás, a fagyási és olvadási ciklusok gyors váltakozása nagy mértékben elősegítették az újabb útburkolathibák kialakulását. Az elmúlt év azonos időszakához képest jóval több burkolathiba keletkezett, annak ellenére, hogy amikor az időjárás engedte, folyamatosan végzik a kátyúzási munkákat a Magyar Közút nonprofit Zrt. munkatársai. 2013-ban összesen több mint 4900 tonna aszfalt felhasználását tervezi a Magyar Közút a kátyúzási munkák elvégzésére, mintegy 487 millió forint értékben. A kátyúzást első körben a főúthálózaton és a forgalmasabb mellékutakon kezdik el, majd az alsóbbrendű utak kátyúzásával folytatják.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!