– Csökkent a felhasználók fizetési készsége megyénkben – tájékoztatta hírportálunkat Bátori Gábor, a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. (TRV Zrt.) számlázási és behajtási csoportvezetője.
– A fizetési hajlandóság szempontjából akadnak a szokásosnál nehezebb hetek, hónapok, például a téli ünnepek körüli és a januári időszak. Az is megfigyelhető, hogy az elmaradottabb, hátrányos helyzetű térségekben élők fizetési nehézségei az elmúlt időszakban csak fokozódtak.
Összességében elmondható, hogy az elmúlt évhez képest közel harminc százalékkal emelkedett a hátralékkal rendelkező ügyfelek száma, ugyanakkor a tartozás átlagösszege nem változott jelentősen
– fejtette ki.
A TRV Zrt. PR- és marketingosztályától megtudtuk, hogy ha elkerüli a felhasználó figyelmét a fizetési határidő, abban az esetben a társaság felszólító leveleket küld. A követeléskezelő munkatársak pedig helyszíni egyeztetést kezdeményeznek azon felhasználókkal, akiknek határidőn túli díjtartozásaik vannak, annak érdekében, hogy segítsenek a hátralék mérséklésében.
A díjtartozás rendezésére többször felhívja a társaság a felhasználók figyelmét. A szolgáltatás korlátozása, illetve megszüntetése előtt legalább két értesítőt küld ki a személyes egyeztetés szándéka mellett.
A TRV Zrt. emellett részletfizetést vagy fizetési haladékot biztosít azon felhasználók számára, akik 12 hónapon belül még nem vették igénybe a kedvezményt. A hátralékkal rendelkező partnerek 21 százaléka élt is ezekkel a lehetőségekkel tavaly.
A társaság kiemelte: a korlátozásig vagy kikapcsolásig sok időnek kell eltelnie. Amennyiben az ügyfél megkeresi a szolgáltatót, biztosan találnak mindkét fél számára kedvező megoldást.
– Csak abban a végső esetben korlátozzák a szolgáltatást, ha az ügyféllel a hátralék ügyében folytatott egyeztetések nem jutnak eredményre – hangsúlyozta Bátori Gábor.
– A korlátozások száma szerencsére jelentős mértékben nem növekedett tavaly, annak ellenére, hogy a hátralékos ügyfelek száma nőtt.
Az E.ON Hungária Csoportnak sem érdeke a kikapcsolás, így minden kezelhető esetben törekednek a közös megegyezésre, rendezésre. Az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is alkalmat biztosítanak ügyfeleiknek arra, hogy részletfizetést kérjenek.
– A szolgáltató a hatvan napot meghaladó késedelembe esett lakossági ügyfelet kapcsolhatja ki az áramszolgáltatásból – világított rá Varga Ivett, az E.ON Hungária Zrt. regionális kommunikációs szakreferense.
– A kikapcsolás a legvégső megoldás, többlépcsős egyeztetés előzi meg. Elsőként fizetési emlékeztetőt postázunk, ezután pedig kikapcsolási értesítő levelet kap az ügyfél, ebben közöljük azt az időszakot, melyben kikapcsolhatják a szolgáltatásból. Tapasztalatunk szerint a felszólítást követően a hátralékkal rendelkező ügyfelek jelentős többsége befizeti a tartozását – fűzte hozzá Varga Ivett, aki a tartós hátralékkal rendelkező ügyfelek számáról, valamint tartozásuk mértékével kapcsolatban üzleti okok miatt nem tudott tájékoztatást adni.
Moratóriumot is életbe léptettek
A TRV Zrt. a járvány idején is mindent megtesz azért, hogy segítsen a bajbajutottakon. Tavaly, az első hullámkor hirdetett kikapcsolási moratóriumot a társaság a veszélyhelyzet idejére, amely márciustól június közepéig tartott. Az E.ON Hungária Csoport is kikapcsolási moratóriumot hirdetett az első hullámban, hogy a nehéz helyzetben egyetlen lakossági ügyfele se maradjon áram nélkül. Az adventi és karácsonyi időszakban pedig a szokásosnál hosszabb időtartamra újra önkéntes kikapcsolási moratóriumot vezetett be.