A faluban sokan az önkormányzatot hibáztatják a Táncsics utca állapota miatt, aminek karbantartása valójában a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez tartozik.
– Ezt a másfél kilométeres szakaszt a hatvanas években építették, nem számíthattak ekkora forgalomra, érthető hát, hogy megette az idő vasfoga, de az elmúlt években kizárólag a kátyúzásra fordítottak figyelmet – mondta dr. Kiss Györgyné polgármester.
Az sem javít a helyzeten, hogy a Petőfi utcát az M44-es gyorsforgalmi út építése miatt lezárták, így minden autót, teherautót és buszt az említett szakaszra tereltek.
– Szüretkor több mázsa szőlőt hoztak be azon az úton. Egyébként a falut megkerülve, a 44-es főutat használták, de most a lezárás miatt itt közlekedtek a traktorok, melyek sokat rontottak az egyébként sem túl jó állapoton – fejtette ki.
A megnövekedett járműforgalom következtében töredezik az út széle, és mivel nincs padka, gyakran kell lehúzódni a sárba, hogy el lehessen férni egymás mellett
Fotó: Nagy Balázs
A faluvezető elmondása szerint mivel nincs útpadka, így a kijárt betondarabok lepattognak, ezáltal folyamatosan keskenyedik a Táncsics utca. Már két busz csak akkor fér el egymás mellett, ha valamelyik lehúzódik a sárba.
– A kátyúzás csak vészmegoldás, a közlekedési problémákat ez sajnos nem oldja meg – tette hozzá.
Ha valaki Tiszakürtről Kunszentmárton irányába utazik, akkor a szakaszt kihagyva, kisebb kerülővel megteheti, de akik Kecskemétre indulnak, azoknak túl sok időveszteség lenne a másik alternatíva választása.
– Tisztában vagyok a lehetőségekkel, tudom, hogy amíg nem szabadul fel a Petőfi utca – tehát építik az M44-est – addig csak a Táncsicson bonyolíthatjuk a forgalmat, így lezárni sem lehetne, mert ellehetetlenítené a közlekedést. Egy ideig el kell még viselnünk, de reméljük, egyszer új utat kapunk majd – részletezte.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. minden évben előre meghatározott központi, állami költségvetési forrásait használhatja fel a közutak üzemeltetési és fenntartási feladataira.
– A Tiszakürt–Csépa összekötő út teljes, közel tizenegy kilométeres szakaszán tavaly 12,2 tonna aszfaltot, idén ez idáig pedig 2,8 tonna aszfaltot dolgoztak be munkatársaink. A burkolat keskenysége a padkát fokozott igénybevételnek teszi ki, ezért a kátyúzási munkákon túlmutató, teljes körű felújítási munka jelentene tartós megoldást, mely külön hazai vagy európai uniós forrásokból valósulhatna meg. A járhatóság érdekében viszont továbbra is rendszeres, lokális beavatkozásokra lehet számítani – tájékoztatta hírportálunkat Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztályának vezetője.
Folyamatosan költenek az úthálózatra
Tiszakürtön egy kivételével minden utca szilárd burkolatú. Minden évben pályázatot nyújtanak be, hogy egy-egy szakaszt továbbfejlesszenek.
– Vannak rosszabb állapotú utak, de egyik sem annyira kritikus, mint a Táncsics. Egy-két utca kátyúzásra szorul, így azok rendbetételét a költségvetésbe is beterveztük. De minden egyéb lehetőséget megragadunk, hogy járhatóak legyenek az útjaink – hangsúlyozta dr. Kiss Györgyné polgármester.