Megosztó alkotások

2025.02.28. 10:05

Ezeket a filmeket utálta a közönség, mégis Oscar-díjat kaptak

Az, hogy egy film Oscar-díjat kap, még nem garancia arra, hogy a közönség körében is nagy sikert arat. Egyes produkciók túl művészinek, túl elvontnak vagy éppenséggel túlságosan erőltetettnek hathatnak a nézők szemében, míg mások egyszerűen nem hozzák azt az élményt, amit egy aranyszoborral jutalmazott filmtől elvárnánk. Bemutatunk öt olyan alkotást, amely Oscar-díjat kapott, de a közönség ki nem állhatta.

Ezeket a filmeket utálta a közönség, mégis Oscar-díjat kaptak

Illusztráció

Forrás: Shutterstock

Az Oscar-díj a filmes szakma egyik legnagyobb elismerése, de nem minden díjazott alkotás találkozik a nézők elvárásaival. Előfordul, hogy a kritikusok és az Akadémia imádnak egy filmet, miközben a közönség csalódottan távozik a moziból vagy dühösen írja az értékeléseket. Nézzük meg az öt legmegosztóbb Oscar-díjas filmet, amelyet a közönség nem szeretett!

megosztó filmek
Megosztó filmek: a kritikusok és a nézők véleménye nem mindig találkozik
Forrás: Shutterstock

Ezek voltak a legmegosztóbb Oscar-díjas filmek

1. A víz érintése (2017) – Legjobb film

Guillermo del Toro romantikus fantasy-drámája, A víz érintése (The Shape of Water) elnyerte a 2018-as Oscar-gálán a Legjobb film díját, de a közönség egy része teljesen értetlenül állt a döntés előtt.

A film egy néma takarítónő és egy kétéltű lény szerelmi történetét meséli el, ami sokak számára túlságosan bizarr vagy giccses volt. Bár a kritikusok magasztalták a látványvilágát és a különleges történetét, sok néző unalmasnak, kiszámíthatónak és furcsának találta. A film IMDb-értékelése is megosztó: bár nem rossz, közel sem olyan magas, mint más Oscar-nyertes filmeké.

2. Zöld könyv – Útmutató az élethez (2018) – Legjobb film

A Zöld könyv (Green Book) a 2019-es Oscar-gála nagy nyertese volt, de sokan vitatták, hogy valóban megérdemelte-e a Legjobb film díját.

A történet egy fekete zongorista és egy olasz–amerikai sofőr barátságát dolgozza fel az 1960-as évek Amerikájában. Bár a film szórakoztató volt, sok néző és kritikus is úgy vélte, hogy túlságosan leegyszerűsíti a rasszizmus kérdését. Egyesek egyenesen az Életrevalók (Intouchables) amerikai másolatának tartották. A közönség egy része kedvelte, de mások szerint az Akadémia egy biztonsági, konfliktuskerülő filmet díjazott a valóban mély társadalmi mondanivaló helyett.

3. Ütközések (2004) – Legjobb film

Az Ütközések (Crash) egy több szálon futó társadalmi dráma, amely 2006-ban elnyerte a Legjobb film Oscar-díját.

Sok néző és kritikus is úgy gondolta, hogy a film túlságosan didaktikus, szájbarágós és erőltetett. A film ugyan fontos témákat érintett, mint a rasszizmus és az előítéletek, de sokan úgy vélték, hogy mindezt manipulatívan és felszínesen tette. Az évek során egyre többen bírálták a döntést, és sokak szerint a Brokeback Mountain sokkal méltóbb lett volna a díjra. Az Ütközések mára az egyik leginkább vitatott Oscar-nyertes film lett, amelyet az Akadémia szeretett, de a közönség kevésbé.

4. Az angol beteg (1996) – Legjobb film

Az angol beteg (The English Patient) egy nagy ívű romantikus háborús dráma, amely 1997-ben kilenc Oscar-díjat nyert, köztük a Legjobb film díját.

Bár a kritikusok imádták, a közönség egy része végtelenül unalmasnak találta. A csaknem háromórás játékidő és a lassan kibontakozó történet sok néző türelmét próbára tette. A film a Seinfeld egyik híres epizódjában is gúny tárgyává vált, amikor Elaine karaktere nyíltan utálja a filmet, míg mindenki más rajong érte. Ez a kulturális reakció is jól mutatja, hogy Az angol beteg tipikusan egy olyan film, amit az Akadémia kedvelt, de az átlagos nézők számára a vélemények szerint inkább szenvedés volt végignézni.

5. Birdman (2014) – Legjobb film

Alejandro G. Iñárritu különleges filmje, a Birdman 2015-ben elnyerte a Legjobb film díját, de a közönség egy része egyszerűen nem tudott mit kezdeni vele.

A film egy egykori szuperhős-színész belső küzdelmeit mutatja be hosszú, vágás nélkülinek tűnő jelenetekben, egyedi kameramunkával és szürreális elemekkel. Bár a kritikusok el voltak ragadtatva a technikai bravúrtól és a szatirikus hangvételtől, sok nézőnek egyszerűen túl elvont és nehezen emészthető volt. Egyesek szerint a film túlságosan művészkedő, mások szerint unalmas és fárasztó. Az IMDb és a közönségértékelések alapján ez az egyik legmegosztóbb modern Oscar-nyertes film.

Forrás: Life.hu

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában