2020.05.04. 08:31
Vasútra terelné a légi forgalmat a francia kormány
Hétmilliárd eurós támogatási csomagot kaphat az Air France légitársaság.
Forrás: Shutterstock
A RaiwayGazette.com cikke szerint a francia kormány azzal a feltétellel menti meg az Air France-KLM légitársaságot, ha az hozzájárul, hogy segítse az utasforgalom átterelését repülőgépről vonatra – írja a Magyar Nemzet.
Bruno Le Maire pénzügyminiszter szerint a hétmilliárd eurós támogatási csomagot csak akkor szabad megadni az Air France-nak, ha az önként korlátozza a versenyt a vasúti szolgáltatásokkal szemben.
Ez azt jelenti, hogy a légi fuvarozó nem szállíthat belföldi utasokat 2 óra 30 percnél rövidebb járatokon olyan útvonalakon, ahol párhuzamosan nagy sebességű vasútvonal található.
Kivételt jelentenek ugyanakkor azok a járatok, amelyek olyan csomóponti repülőterekre repülnek, mint például a Párizsban található Roissy-Charles-de-Gaulle, ahová a TGV járatok befutnak, például Lyon-ból, Marseille-ből, Bordeaux-ból.
Le Maire szerint az Air France-nak nyereségesebbé és versenyképesebbé kell válnia, ugyanakkor azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra csökkentse szén-dioxid-kibocsátását 2005-ös szintjének 50 százalékára.
A francia kormány lépése példaértékű lehet más, jelentős belföldi légi forgalmat bonyolító államok számára, mint Spanyolország vagy Olaszország, amelyek fejlett és jól működő nagy sebességű vasúti hálózattal rendelkeznek.
A légi közlekedéssel szemben a vasút az az ágazat, amely a villamosított hálózatok révén akár karbonsemleges működésre is képes.
Borítókép: illusztráció