2022.10.05. 07:31
Márki-Zay bukása ellenére jövedelmező volt a választás a DatAdatnak
Kétmilliárd forintot zsebelhetett be a választást megelőző 12 hónap alatt a Gyurcsány Ferenc bizalmasaihoz köthető kommunikációs és adatelemző cég.
Márki-Zay Péter, az Egységben Magyarországért miniszterelnök-jelöltje sajtótájékoztatót tart 2022. április 3-án
Forrás: MTI
Fotó: Rosta Tibor
Legalább ötvenmillió forintos többletbevételre tehetett szert tavaly a DatAdat Professional Kft., miközben a főként pénzügyi műveletekből származó adózott eredményük a 2020-as 457 millió forint kétszeresére nőhetett.
A kft. legfrissebb beszámolója az osztalék szempontjából kiábrándító adatokat tartalmazott:
egy fillért sem fizettek ki a tagoknak, viszont az értékesítés nettó árbevétele meghaladta a kétmilliárd forintot
– írja az Adatradar. Ezzel több mint tízszeres növekedést produkáltak 2020-hoz képest, egy olyan időben, amikor a koronavírus-járvány hullámai maguk alá gyűrték a gazdaságot, és a gyógyszeripart leszámítva mindenki a túlélésért küzdött.
A DatAdat vezetői a baloldal által bevallott kampánykiadások (3,5 milliárd forint) csaknem hatvan százalékának megfelelő összeget zsebelhettek be a 2021. április 1-től 2022. március 31-ig terjedő időszakban.
Tekintettel arra, hogy a választást április 3-án tartották, az arány ennél akár jóval magasabb is lehet.
Azt természetesen nem tudni, hogy a kétmilliárd forint hányad része származhatott a hat párttól, valamint a Márki-Zay Péter mögött álló Mindenki Magyarországért Mozgalomtól. A bukott miniszterelnök-jelölt mindenesetre a 24.hu-nak elismerte: a társaság végezte a háttérmunka nagyját. Sőt a portálnak nyilatkozó politikusok és aktivisták közül volt, aki elmondta:
Hozzájuk fordultunk, ha kellett egy videó, Facebook-kampány, ők pedig megcsinálták, legyártották, leszállították. A DatAdat dolgozott egyes jelölteknek is, de arra is akadt példa, hogy a miniszterelnök-jelölt ebédjét ők fizették ki.
Számos kérdést felvet, hogy a fent említett kétmilliárd forintból csupán 67 ezer forint maradt meg adózott eredményként, és az is, hogy 1,8 milliárdot költöttek el úgynevezett eladott (közvetített) szolgáltatásokra. A további kiadásaik valószínűleg az ellenzéki kampányban való aktív részvételükkel függhetnek össze. Az általános statisztikai létszám 28 főre, a személyi jellegű ráfordítás pedig 189 millió forintra nőtt a DatAdatnál – az utóbbi egyébként azt jelenti, hogy az alkalmazottaira átlagosan 560 ezer forintot szánt a cég havonta.
A teljes cikket itt olvashatja el.