2025.02.04. 17:38
A sérülékenyebb fogyasztók védelme az alapköve a GVH és az SZTFH együttműködésének
Megnyitotta a Magyar Compliance Akadémia (MCA) második évadát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozások versenyjogi megfelelésének fontosságára fókuszáló rendezvény-sorozat ötödik eseményén a szabályozott tevékenységek és a fogyasztóvédelem szoros kapcsolatával foglalkoztak a résztvevők.

Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke
Forrás: MTI
Fotó: Bruzák Noémi
Bánki Erik, az Országgyűlés Gazdasági bizottságának elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a hatékony fogyasztóvédelem pozitívan hat a gazdasági növekedésre is. Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hangsúlyozta: „A nemzeti versenyhatóság kiemelt figyelmet fordít a sérülékenyebb fogyasztók védelmére, akik gyakran kerülnek a szabályozott tevékenységekkel kapcsolatos jogsértések célkeresztjébe.” - írta a Magyar Nemzet.
Nagy László, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának (SZTFH) elnöke azt mondta: „A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságánál
2021 óta azon dolgozunk, hogy a cselekvő állam részeként megvédjük a magyar fogyasztók érdekeit, erősítsük hazánk energiaszuverenitását és innovatívan fejlesszük a felügyeletünk alá tartozó területeket.”
A Gazdasági Versenyhivatal 2024 februárjában indította útjára a Magyar Compliance Akadémiát azzal a céllal, hogy a vállalati megfelelést elősegítve erősítse a piaci versenyt, a versenyképességet és a gazdasági teljesítményt. A konferenciasorozat első évada olyan témákat dolgozott fel, mint a megfelelés versenyképességben elfoglalt szerepe, a kartelljog hazai fejlődése és a kartellezők „jogvédelme”, illetve megvizsgálta a közigazgatási bíráskodás és a versenyjog kapcsolatát is.
A 2025. február 4-i „Szabályozott tevékenységek és fogyasztóvédelem a magyar emberek szolgálatában” címmel megrendezett konferenciáját Bánki Erik, az Országgyűlés Gazdasági bizottságának elnöke nyitotta meg, aki hangsúlyozta: „A fogyasztóvédelem egy olyan eszköz, amely biztosítja, hogy a magyar emberek – legyenek fiatalok vagy idősek, vidéken vagy városban élők – tisztességes bánásmódban részesüljenek a piacon. Egy erős fogyasztóvédelmi rendszer védi a vásárlókat a félrevezető reklámoktól, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatoktól, a silány minőségű termékektől és a méltánytalan szerződési feltételektől.”
A teljes cikkért KATTINTSON.