14°
19°
11°

Felpörög a grillszezon

Fontos tényezővé vált a grillszezon a kiskereskedelemben, csak a grillkolbászok, -fűszerek és -sajtok éves forgalma meghaladja a 3,5 milliárdot.

Egyre meghatározóbb a magyarországi kiskereskedelemben a grillszezon – derült ki a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen által közölt adatokból. A piackutató cég arról tájékoztatta a lapot, hogy a grillkolbász iránti kereslet tavaly 19 százalékkal, 2,3 milliárd forintra nőtt, de jelentősen megugrott a grillfűszer és a grillsajt értékesítése is. Előbbinél 26 százalékos növekedéssel 518 millió forintosra duzzadt a piac, utóbbinál pedig 58 százalékos bővüléssel 739 millió forintra emelkedett a teljes bolti eladás.

A grillszezonnal összefüggésben kolbászból több mint ezer tonnát, fűszerből 695, sajtból pedig 290 tonnát értékesítettek országszerte az elmúlt évben.

A grillkolbászeladások 51 százaléka mögött a szupermarketeket és diszkontokat egyaránt magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres egységek álltak tavaly a Nielsen adatai szerint, a grillfűszerek esetében viszont a nagyobb, 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek az értékesítés legfontosabb helyszínei (44 százalék). A kolbászárak hullámoztak a grillszezon során, a fűszer viszont folyamatosan drágult, tavaly június–júliusban már 5490 forintba került átlagosan egy kilogramm grillfűszerkeverék. Az eladás jellemzően a késő tavaszi–nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes grillkolbászforgalom 78 százaléka esik a főszezonra, ugyanez az arány a grillfűszereknél 55 százalék.

A grillszezon kapcsán a Tesco hangsúlyozta: a hipermarketnél a csemegeosztály (csomagolt húsáruk) forgalma meghaladta az 500 millió forintot, s a grillezéshez kapcsolódó friss húsok értékesítési volumene is megközelítette ezt az értéket a február végén zárult 2016–2017-es üzleti évben. Az áruházlánc azt is kiemelte, hogy dinamikusan fejlődő áruosztály a grillsajtoké, a szezon május közepétől szeptember végéig tart, ekkor az év többi hónapjához képest duplázódik a termékkategória forgalma. A 2016–2017-es üzleti évben csaknem 100 millió forintos árbevételt realizált a grillsajtokat tekintve a Tesco, a 2017–2018-as üzleti évben pedig több mint másfélszeres növekedést vár.

Az Auchan kommunikációs menedzsere, Adorján Abigél elmondta: 19 magyarországi áruházukban a grillsajtok forgalma átlagosan 75 százalékkal nőtt tavaly. További fejlődéssel számolnak idén ebben a kategóriában, de a vásárlók nemcsak a szezonban keresik a szóban forgó termékeket, hanem októbertől márciusig is, hisz konyhában szintén könnyen elkészíthetők. Emellett az üzletlánc hétféle saját márkás grillkolbászt vezetett be április elején.

A saját húsüzemmel rendelkező Spar szerint a tavalyi kismértékű forgalmi csökkenés ellenére még mindig a pácolt húsok a legkedveltebbek, így a magyaros sertéskaraj, a fokhagymás sertéstarja, a pikáns sertésoldalas, de a csevapcsicsa és a sajtos grillkolbász is népszerű. A prémiumtermékek szerepe erősödött a piacon, főleg az érlelt és friss marhasteak eladása nőtt.

A kapcsolódó termékek szezonja júniusban kezdődik az Interspar és egyes kiemelt Spar üzletekben. Elsősorban faszenet, brikettet, grillbegyújtó olajat, valamint grillkiegészítőket – fogókat, nyársakat, alumínium grilltálcákat – keresnek a vásárlók.

A Lidl is több éve fordít kiemelt figyelmet a grillszezonra. Választékában a sertésből és a szárnyasokból készült konyhakész termékek is megtalálhatóak. Tapasztalataik szerint reneszánszát éli a bográcsozás; igen keresettek a zománcozott bográcsok, a gázzsámolyok és a bográcsállványok. Egyre jelentősebb forgalmat képviselnek a grillezéshez kapcsolódó élelmiszerek és kiegészítő termékek a CBA-nál is Fodor Attila szerint. A kommunikációs igazgató kiemelte: tavasz végétől egészen a hidegebb időjárás beköszöntéig jelentős az igény ezekre az árucikkekre.

A kerti bútorokat is nagyon veszik

A grillek eladásából származó bevételeit 30 százalékkal növelte tavaly a Praktiker Kft., amely idén további bővülésre számít – közölte Nagy Szilvia, a cég kategóriamenedzsere. Erősödik a gázgrillek, illetve a faszenes változatok iránti kereslet. A Praktiker választékában mintegy 30-féle grill és 60-70 kiegészítő található meg, a 40 ezer forintos grillezők a legkelendőbbek.

A kerti bútorok eladása is megugrott 25 százalékkal az elmúlt évben. Az idén újabb 15 százalékos növekedést szeretne elérni a társaság.

Legolvasottabb

1
Mezőtúrnál halálra gázolt egy gyalogost a vonat
2
Frontális baleset történt a 4-esen, ketten meghaltak
3
Vízilabda BL: a mezőny és a döntő létszámát is növelik
4
Halálos baleset: mezőgazdasági vontatónak ütközött a motoros
5
Halálos karambol történt Abonynál
ENSZ-közgyűlés
Kőkeményen kiállunk a magyar érdekekért
La Liga / 1 órája
Messi mesternégyesével gálázott a Barcelona
Az FC Barcelona 6-1-re legyőzte a vendég Eibar együttesét a spanyol labdarúgó-bajnokság ötödik fordulójának kedd késő esti mérkőzésén.
Gyász
Fájó szívvel emlékezünk SZŰCS BALÁZS (anyja neve: Kollár Franciska) halálának 16. évfordulójára ,,Hiányzik a hangod, kedves mosolyod jóságos szereteted, mely örökre itt hagyott, legyen tiéd egy szebb világ, az álmod ne zavarja már semmi más." Szerető felesége, lánya, veje, fia, menye, unokái és dédunokái Tiszaföldvár
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy a szeretett édesanya, nagymama, dédnagymama SZÉKELY JÓZSEFNÉ (született: Krasznai Irén) 2017. szeptember 16-án, életének 89. évében elhunyt. Szeretett halottunk búcsúztatása 2017. szeptember 22-én, (pénteken) 11.30 órakor lesz a szolnoki Kőrösi úti temetőben. A gyászoló család
Mexikói földrengés / 1 órája
Száznál is több a halott, toronyházak omlottak le
RÁKÓCZIFALVA / 2 órája
Hátborzongató üzenettel is találkoztak már régiséggyűjtés közben
kincskereső kaland / 3 órája
A Jégtorony titkai a sarkvidéket járja be
Felemelő sztori / 4 órája
125 éves a melltartó
hétköznapi hős / 12 órája
16 ezer eurót talált a metrón egy diáklány, átadta a rendőrségnek 
vb-selejtező / 13 órája
A dánok egy félidőt hagytak női labdarúgóinknak