PR

2015.10.24. 12:36

102,4 MHz Amadeus Rádió – Változatossággal újratöltve

Az elmúlt 5 évben teljesen átrendeződött a szolnoki rádiós piac. A 90–es évek elején a kereskedelmi rádiók indulásának „hőskorában”, a Magyar Rádió Szolnoki stúdiója mellett jelentek meg az első fecskék.

SZOLJON

A kezdet kezdetén még egy frekvencián osztozott az első helyi kereskedelmi rádió a RÁDIÓ 2000 a nem sokkal később alakult Aktív Rádióval. Az eltelt huszonegynéhány év alatt aztán nevek és tulajdonosok változtak, stílusok jöttek és mentek. Nemrégiben szűnt meg egyéves korára egy életképtelennek bizonyult fiatalos kezdeményezés. Mára két – szakmailag is országosan jegyzett – rádió maradt talpon a szolnoki rádióhallgatók nagy szerencséjére. Ellentétben ugyanis más városok egyenrádióival, városunkban pillanatnyi hangulatuk vagy éppen zenei ízlésük szerint válogathatnak kedvükre a rádiózás szerelmesei. Van tehát választék, hisz teljesen más ízlésvilágot és korosztályt szolgálnak ki mindketten.
Munkatársunk Kövecses Ferencet, az Amadeus Rádió kreatív igazgatóját, egyben egyik tulajdonosát kérdezte jelenről és jövőről, a kiélezett versenyhelyzetre adható válaszokról.


– Lassan ötévesek lesznek. A szolnokiak többsége számára emlékezetes az Amadeus Rádió megjelenése, hisz ritka profizmussal összeállított kampánnyal indították útnak rádiójukat. Azóta úgy tűnik, hogy nagyon sokan megkedvelték Önöket, hisz bárhová megyünk, benzinkutakon, butikokban, éttermekben, sőt, még az orvosi rendelők váróiban is Önöket lehet hallani. Hogy érték el ezt a nagy népszerűséget?
K. F.: – Röviden válaszolva: hosszú és nehéz úton. Hosszabban: aki vállalkozásba kezd, az mind tudja, hogy amibe fogott, azt csak tervszerű, kitartó munkával és bizony verítékkel lehet sikerre vinni. A siker pedig nem jön azonnal, azért meg kell dolgozni. A munka gyümölcse – mint a mi esetünkben is – előbb-utóbb beérik. Csapatom minden egyes tagjával büszkék vagyunk arra, amit a kívülállók is láthatnak, hallhatnak. Ha pedig a csapatot szóba hoztam, fontos róluk is beszélni. Az Amadeust szakmai és emberi értelemben is egy rádiós „válogatott” képezi. Elmondható, hogy összeállt a csapat. Az eredmény tehát a csapatmunkának köszönhető.

[caption id="" align="alignleft" width="425"] Az Amadeus Rádió három népszerű műsorvezetője novembertől zenei változatossággal újratöltött műsorral várja a hallgatókat
[/caption]


– Rendszeres hallgatóik valószínűleg ismerik őket. Mondana róluk néhány szót azok számára, akik még nem ismerik a rádiót, vagy valamilyen oknál fogva nem hallgatják?
K. F.: – A legnagyobb örömmel. Sőt, külön örülnék annak, hogyha sok olyan ember olvasná a cikkét, akik még nem hallgattak bennünket, hisz ha csak egyszer belehallgatnak a műsorba, függőkké válnak. Onnan többet nem kapcsolnak el. Komolyra fordítva a szót: gyakran járok cégvezetőkhöz, vállalkozókhoz tárgyalni. Úgy szoktam számukra bemutatni a rádiót, hogy az Amadeus egy olyan szolnoki csapat, mint Győrben az ETO női kézilabdacsapata. Spanyol válogatott a beállós, norvég a kapus, stb. Természetesen elnézést kérek a sportrajongóktól, hisz nem így áll fel a győri csapat, ez csak egy szemléltetés. Azt érzékeltetem ezáltal, hogy minden poszton a legjobbak vannak. A reggeli műsorvezetőnk Kis Kata, – akit imádnak a hallgatóink – Szegeden, amikor „leigazoltuk” 50% körüli hallgatottságot produkált. A napközbeni műsorvezetőnkért, Joó Csabáért két másik rádió is versengett, Nyíregyháza és Debrecen vezető frekvenciái. Minket választott. Ő tudta, hogy miért…. Úgy hírlik, nem bánta meg. A 16 órától este 8–ig „dolgozó” Nyerges Izabella országos vezető rádió kiemelt műsorvezetője volt. Most bennünket erősít. Hírszerkesztőink: Czakó Judit és Németh Ádám neve, illetve munkája garancia a gyors és hiteles tájékoztatásra. Reklámgyártónk szakmai tudásának köszönhető, hogy számos dunántúli és környékbeli rádió tőlünk rendeli meg a reklámspotok legyártását. Aztán a háttéremberek. Erről elég annyit mondanom, hogy a zenei szerkesztőnk és a programtanácsadónk az elmúlt 20 évben olyan országos rádiókat vittek sikerre, mint a Sláger Rádió, a Juventus Rádió, vagy éppen a Rádió 1 országos hálózata.


– Természetesen nem szeretnék üzleti titkokat feszegetni, de biztos vannak konkrét adataik, összehasonlításaik, hogy miben mutatkozik meg a korábban vázolt fejlődés. Ismertetné a fontosabb adatokat olvasóinkkal?
K. F.: – A kérdést két részre kell osztani. Van egy üzleti, tehát pénzügyi része és van egy szakmai, amit a hallgatottságban mérünk. Az üzleti már régóta stabil. Tulajdonostársamnak azt ígértem, amikor megalakultunk, hogy egy éven belül „nullszaldóssá” teszem a rádiót. Nos, ez megvalósult, kipipáltuk. Innentől a többi valóban üzleti titok. Vannak jelek és tapasztalások, amiből joggal feltételezhetem, hogy piacvezetők vagyunk már jó ideje. Ezért nem kell idegeskednünk és a konkurenciával foglalkoznunk. Szépen, nyugodtan végezzük dolgunkat, és csak a hallgatók magas színvonalú kiszolgálásával törődünk. A másik dologra, a rádió hallgatottságára, népszerűségére térve: töretlenül fejlődünk és a fél évenként megkapott mutatók egyre magasabbak. A Szolnokon fogható összes rádió közül, 2014 közepén a felnőtt rádióhallgatók 25%-a, 2015 elején már 29%-a, 2015 szeptemberére már 32%-a választotta az Amadeus Rádiót. Ezzel már második éve a leghallgatottabb a felnőttek között.
Persze sokan kérdezik tőlem, hogy hogyan lehetséges, hogy mások is ugyanezt állítják magukról. A TNS–Hoffmann végzi a helyi rádiók mérését. A hallgatottság mutatója a SHARE, amit folyamatosan mérnek az ezzel megbízott kutatócégek. Ez egy objektív mutató. Az összes rádióhallgató adja a 100%–ot. Más rádiók szívesen emelik ki a kutatásokból a REACH-adatokat, ami az elérések számát vagy százalékos arányát mutatja. Nos, ez az adat, ha a rádiók eléréseit összeadjuk, kijöhet akár 168%–ra is. Természetes, hiszen kereszthallgatások is vannak, de ami a leglényegesebb, hogy minden az adóra rákattintó ember beleszámít, akkor is, ha egy nap ugyanaz az ember 16–szor kapcsol oda, majd – mivel nem tetszik neki a műsor, vagy az éppen hallható zene – elkapcsol. Ugye nem kell különösebben magyaráznom, hogy a napi 16 alkalommal odakapcsoló ember, az nem egyenlő 16 rádióhallgatóval. De hát nem magyarázhatjuk el mindenkinek, hogy mi a SHARE és a REACH közötti különbség. Éppen ezért hívta fel a TNS–Hoffmann vezetője a közelmúltban azoknak a rádióknak a figyelmét, akik a REACH–csel operálnak, hogy vigyázzanak, mert az jogilag is és etikailag is aggályos.
De ezt a témát le is szeretném zárni, hisz én tényleg azt vallom, hogy csak saját munkánkkal kell foglalkozni és a rádióhallgatóknak könnyed kikapcsolódást nyújtani.


Sokan szerették annak idején az Amadeushoz hasonlítható Sláger Rádiót, de úgy mondják, a megszűnése előtt már kezdett népszerűségéből veszíteni. Kezdték megunni a hallgatók a sokszor játszott számokat. Nem fél, hogy Önöknél is ez várható?
K. F.: – Gondolunk erre is, de egy igazi nagy sláger, az megunhatatlan. Az amerikaiak már az 1910–es évek óta kereskedelmi rádióznak és rengeteg felmérést, kutatást végeztek. Az egyik legérdekesebb az volt, amikor a lemezkiadók emberei bisztrókban mérték, hogy egy–egy pénzbedobós wurlitzerbe behelyezett lemez hányszor kerül lejátszásra. A lemezeladási statisztikák mellett ezen alapult a mai slágerlista őse. Meglepetésre azt tapasztalták, hogy a pincérnők, akik reggeltől – estig 1000–szer voltak kénytelenek meghallgatni a vendégek által választott számokat, zárás után, saját pénzüket bedobálva ugyanazokat hallgatták… Mert nem unták meg. DE ettől függetlenül, valóban kell a változatosság. Ennek megfelelően úgy 4 havonta, félévente „újratöltjük változatossággal” a rádiót. A legelkoptatottabb zenéket hátrébb soroljuk, és helyettük úgy 100 nagy slágert berakunk a legjátszottabb kategóriába. Ez folyamatosan újabb lendületet ad a rádiónak, és a hallgatók is hálásak érte. Ráadásul kikérjük hallgatónk véleményét is. Éppen most, ezen a hét végén is lehet osztályozni, beszavazni zenéket, előadókat. Október 23-ától 25-éig Top 500 hétvégét tartunk és várjuk a véleményeket, ötleteket e-mailben, SMS-ben, telefonon. Mit vegyünk ki, mi az, amit elfelejtettünk, de ott a helye az Amadeusban. Novemberben már hallhatják a hallgatók, hogy milyen zenéket szerkesztettek, állítottak össze. Aztán egész hónapban várjuk az „Óra Slágere” kampányunkra a hozzászólásokat. Így töltjük mi újra változatossággal a 102,4 Amadeus Rádiót.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában