hirdetés

2021.11.23. 10:35

Tippek a motor helyes téli tárolásához

Bár Jász-Nagykun-Szolnok megyéből pár óra alatt már a Bükk, a Mátra vagy a Zemplén kanyargós útjaira juthatunk, motorral már nem ajánlatos ezt megtenni. Lassan ideje belátni, hogy itt az ősz, hamarosan pedig beköszönt a tél, a motorokat ideje téli pihenőre küldeni. Persze vannak olyanok, akik télen is szívesen motoroznának, azonban ez több szempontból sem ideális.

Forrás: pixabay

A legfontosabb a motorgumi kérdése, hisz télen, ahogy hűl az aszfalt, a motorgumik már nem tapadnak megfelelően, ez pedig veszélyeket rejt magában. Nem csak a tapadás, hanem az őszi-téli útviszonyok is, amikor bárhol előfordulhatnak felfagyások, vízfoltok, de akár egy levélkupacon is hatalmasat lehet csúszni. Nem érdemes kockáztatni, ideje a motort eltenni.

Fotó: pixabay

A gumira is figyelni kell

Azt a legtöbb motortulajdonos már tudja, hogy érdemes tele tankkal eltenni a motort télre, ehhez pedig mindenképp szükséges stabilizáló oldat hozzáadása, ennek hiányában ugyanis a benzin tavaszig megkocsonyásodhat. Aztán az is nagyon fontos, hogy tiszta, száraz motort tegyünk el télre, ellenőrizve a folyadékok mennyiségét és minőségét, szükség szerint cserélve azokat. Az akkumulátort érdemes csepptöltőre tenni, így nem lesz meglepetés tavasszal.

Apropó, meglepetés. Érdemes megnézni, hogy a motor gumija milyen állapotban van, hogy mennyire kopott, milyen a profilmélysége. Így nem érhet bennünket meglepetés tavasszal, szomorú dolog tavasszal azzal szembesülni, hogy már indul a szezon, de nekünk még gumira kell várni. Aki széles kínálatból szeretne válogatni, akár méret, akár kategória vagy motortípus szerint érdemes felkeresnie a motortire.hu oldalt, ahol kedvére szemezgethet. Az, hogy melyik gumi a jó, mindig a motor típusa és a használat határozza meg. Nyilván egyértelműen más abroncs kell egy túramotorra mint egy sportmotorra vagy endurora.

Ezek mind mind más típusú abroncsok, melyeket mind úgy fejlesztettek ki, hogy megfeleljenek a kihívásoknak. Ami lehet a gyorsaság éles kanyarokkal, lehet a hosszú, több száz vagy épp ezer kilométeres túra vagy épp a sárban-földúton való helytállás. Ezért érdemes alaposan szétnézni és ezeket a szempontokat figyelembe véve választani. Inkább most, mint tavasszal.

A gumi tárolására pedig különösen érdemes figyelni. Hisz ha az oldalsztenderen áll a motor, akkor a gumi eldeformálódhat, érdemes ilyen esetben néha megmozgatni, tologatni a motort, hogy a jármű súlya ne egy pontra nehezedjen hónapokon át. Ideális esetben a középállványon áll a motor, ilyenkor nem esik baja a guminak, de ha ilyen nincs, akkor érdemes beszerezni egy első-hátsó emelőt, vagy épp bakot építeni a motornak, hogy a gumi ne érje a földet. Így biztosan nem esik baja télen. Ideális esetben a motor fűtött, páramentes helyen telel, de ha erre nincs lehetőség és a szabadban van csak lehetőség tárolni, akkor fontos, hogy speciális, vízzáró motorponyvával takarjuk le. És még egy tipp a télre: érdemes pár hetente beindítani és üzemi hőmérsékletig melegedni hagyni a motort, ezzel jót teszünk, és ha valami nem kerek, azt is meghallja egy szakértő fül.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában