2018.04.19. 12:25
Hol tart a hazai kkv-szektor?
A Ready Business Index bevezetésével tükröt szeretnénk tartani a hazai kis-és középvállalatok elé, hogy segítsük őket az első lépés megtételében a digitalizáció felé – hangsúlyozta Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese, a digitális fejlettséget mutató index bevezetését bejelentő sajtótájékoztatón.
Annak ellenére, hogy a hazai kkv-szektor számára a digitális technológiák integrációja jelenthetné a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozás esetében pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást. A Vodafone Magyarország, a
KPMG és a Bell Research egyaránt jelentős fejlődésre számít ezen a területen a következő években – hangzott el a sajtótájékoztatón.
– Az eddigi felmérések alapján a kkv-k számára az első lépés megtétele a legnehezebb – mondta el honlapunknak a vezérigazgató helyettes.
– Ezért tartottuk fontosnak a Vodafoneáltal már más országokban is bevezetett Ready Business Index online kérdőív magyarországi elindítását. A kérdőív ingyenes kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, megtudhatják, min érdemes változtatniuk ahhoz, hogy javítsanak működésükön, sőt, szakértői javaslatot kaphatnak az átalakuláshoz – emelte ki.
Az index a jövőben meghatározott időközönként tájékoztatást ad a szektor digitális fejlődéséről – tette hozzá.
A Ready Business Index bevezetése előtt végzett kutatásokból kiderült, hogy a megkérdezett kis- és középvállalkozásoknak vállalkozók csupán 26 százaléka tartotta fontosnak az új technológiákra való nyitottságot, s mintegy harmaduk nem rendelkezik
sem weboldallal, sem közösségi média felülettel.
A hazai kkv-k jelentős része a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van.
– A kkv-k digitális fejlesztési hajlandóságának alacsony szintje már csak azért is meglepő, mert a 90-es években élen jártak a mobiltelefonok megvásárlásában, s a hazai telekommunikációs fejlődés tulajdonképpen tőlük indult el.
– Az RBI bevezetésével a Vodafone célja, hogy szakértői segítséget nyújtson ügyfelei számára, hozzájárulva a digitális fejlődésükhöz – emelte ki Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese.