2019.11.28. 06:00
Kiből lehet influencer?
Manapság rengetegszer lehet hallani azt a kifejezést, hogy influencer. Olyan véleménybefolyásoló embereket értünk alattuk, akik nagy követőtáborral rendelkeznek, és ezt felhasználva manipulálják a követőiket, akik megbíznak bennük, felnéznek rájuk.
Főleg a fiatalokat szólítják meg az influencerek
Forrás: Illusztráció/Shutterstock
Egy vagy több sikeres közösségi médiaoldallal – Facebook, Youtube, Instagram – rendelkeznek, amin keresztül hatást gyakorolnak az akár több százezres rajongótáborukra. Sikerük azonban nem véletlen: megnyerő, igényes tartalmakkal látják el követőiket.
Cégek, márkák kérik fel az influencereket arra, hogy egy-egy terméküket mutassák be egy videóban, jelöljék meg egy posztban, vagy tegyenek róla említést valamilyen formában, hiszen tudják, hogy nagy befolyással bírnak. Rajongóik piócaként „cuppannak” a termékekre, ezzel bevételt hozva a márkáknak. Kis erőfeszítéssel tömegeket mozgatnak meg, és mivel a cégek szponzorálják őket, meg is élnek belőle.
Influencernek lenni egy marketingfogás. A régi módszerek már nem működnek minden generációnál, ezzel leginkább a fiatalok körében tudják érvényre juttatni az akaratukat. Egy pillanatra nem figyelünk, és rabul ejthetnek minket. Érdemes tehát tudatosan figyelni arra, mennyire befolyásolnak minket, és saját magunk érdekében célszerű mértéket tartani!