2019. 03. 22. 06:30 | [email protected]

Eddig csak messziről láttuk, van, akit bosszant, van, aki örül neki, de ha minden igaz, hamarosan a hazai futballmeccsek után is vitatkozhatunk róla.

A világ futballjának a legnagyobb újdonságáról, hivatalos nevén a VAR-ról, tehát a videobíróról van szó. Orosz Pál, a Ferencvárost működtető részvénytársaság vezér­igazgatója nyilatkozta, hogy a rendszert a magyar élvonalban is be kellene vezetni, márpedig ő egyben az NB I-es bizottság elnöke is, azaz bizonyos mértékben vagy talán teljes egészében a többi klub véleményét is megfogalmazhatta.

Némi mosolyt fakasztóan is érvelt, azt állítva, hogy ha a VAR már tavaly működött volna, akkor a Fradi nyeri a bajnokságot, mert – ő fel is sorolja – több olyan ítélet nem született volna meg, amelyek a csapatát sújtották. Mintha a Ferencváros egyedül alkotná a mezőnyt, a többi csapat, köztük a legnagyobb vetélytárs nem tudna említeni legalább ennyi, pontok vesztésével is járó játékvezetői tévedést, ám szerencsére ennél komolyabban vehető indokokat is fel tud vonultatni.

Az MLSZ egyik vezetője egy nem hivatalos beszélgetés során azt mondta, ha a klubok akarják a videobírót, akkor a szövetség rábólint a bevezetésére, de a számlát nekik kell állniuk. Ha ebben megegyeznek, felkészülhetünk rá, hogy akár már a következő bajnokságban videózhatnak a játékvezetők.

A vezérigazgató helyesen világít rá a nyilatkozatában arra, hogy felgyorsult a világ, a labdarúgás, ráadásul a futball hatalmas üzlet is, talán nem is sejti, mennyire helyesen. Nagy cégek marketingesei máris felfedezték a VAR-ban rejlő kitűnő lehetőséget, ők remek reklám­lehetőséget látnak benne. Egyszerű: amíg a játékvezető várja a jelzést, kimegy az oldalvonal mellé visszanézni a vitatott esetet, olykor percek telnek el,

a pályán és a képernyőn semmi sem történik, és ezt a holtidőt ki lehetne tölteni reklámmal

– a néző pedig nem megy el a képernyőtől, mert kíváncsi a döntésre. Az ötlet agyament, hiszen nem lehet tudni, mennyi ilyen szünet lesz egy meccsen, sőt, lesz-e egyáltalán, azt pedig nevetséges lenne előírni, hogy van, mondjuk, négy reklám, ezért aztán négyszer videózni kell, ha szükség van rá, ha nem.

Persze, okos emberek erre is kitalálhatnak megoldást, a pénz tényleg nagy úr a futballban. A Ferencváros pedig már csak elveszítheti a bajnoki címét a nyolcpontos előnyéről, a jelek szerint nincs szüksége a VAR-ra, hogy az élen végezzen.

Szóval, haladjunk a korral, jöjjön a videó, de ne ezért!

Hozzászólások