2021.04.29. 15:00
Influenszer akar lenni? Kiszámoljuk, hány követő hoz már pénzt
Sokan szeretnének az internet véleményvezérei közé kerülni a hatalmas bevételek miatt. Kiszámolhatjuk, hány like, hány követő kell az Instagramon, a Tiktokon és a YouTube-on, hogy elérjük a vágyott álomfizetést.

Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Online kalkulátort fejlesztett a Lickd, melynek segítségével igen egyszerűen ki lehet számolni, hány előfizetőre/követőre, mennyi fizető szponzorra, kattintásra van szükség ahhoz, hogy a folyamatos önmutogatás, megmondóemberség hasznot termeljen. Persze a Lickd nemzetközi piacra tekint, de számai egy hazai arc számára is kiindulópontként szolgálhatnak.
Először célszerű meghatározni az összeget dollárban (lehet fontban is), hogy mennyi pénzt akar a leendő véleményvezér havonta zsebre tenni. Vegyük azt, hogy hazai pálya, elindulhat szerényebb hazai igényekkel, mondjuk a havi átlagfizetés beszedésének reményével:
legyen például a bevétel 1000 dollár.
Ezután nincs más teendő, mint ide kattintva átlépni a Lickd oldalára, kicsit legörgetve meg is található a bevételkalkulátor. Az Enter your desired salary... alatt lévő ablakba írjuk az említett 1000 dollárt. vagy más, vágyott összeget.

Rögtön megmondja az oldal, hogy a példaként megcélzott ezer dollár eléréséhez a Youtube-on 239 ezer 234 éves látogatottsági számot és legalább ezer követőt; az Instagramon három szponzort és ötezer követőt; a TikTokon pedig tízezer követőt és évi mintegy 2 millió 700 ezres látogatottságot kell elérni.
Természetesen ezek csak becslések alapján kihozott átlagszámok, amiket tovább módosít a személyes márka, a témának elkötelezett közönség típusa és még ezer más szempont, köztük a véletlennel.
Felmérések szerint sok fiatal álomszakmája az influenszerkedés, vonzó lehetőség számukra a divatos termékek, tájak, városok, szépségápolási termékek, ruházati márkák népszerűsítése.
Úgy számolják, ezer követő alatt nemigen érdemes bevételben reménykedni. Az átlagos hirdető a Youtube-on a Lickd szerint mintegy 7,6 dollárt fizet ezer hirdetés megjelenítéséért, de ebből még le kell vonni a Youtube 45 százalékos részesedését: így 4,18 dollár kerülhet a véleménybefolyásoló saját számlájára.
Az igazi sztároknak persze nem patakban csordogál a pénz.
Például a képen látható Dwayne Johnson egy posztjára kapott 3,5 millió lájkja valóságos pénzfolyót áramoltat.
Az Instagramon tavaly legjobban aratók adatait közzétette a HopperHq. A kivételesen jól menő influenszerek egészen más méretekben gondolkozhatnak. Az említett izomember,
Dwayne Johnson (187 millió követő) egyetlen fizetett posztjáért 1 millió 15 ezer dollárt kap. Ez nem elírás.
A toplista más húzónevei sem keresnek rosszul: Kylie Jenner (181 millió követő) 986 ezer, Cristiano Ronaldo (224 millió követő) 889 ezer, Kim Kardashian (175 millió követő) 858 ezer dollárt kap egy fizetett posztért.
Borítóképünk illusztráció