Hírek

2005.05.28. 06:12

Metró nélkül a fél város

A tavaly nyárinál is nagyobb őrület kezdődik hamarosan a fővárosban. Nem jár a metró a Stadionok és a Deák tér között, valamint a szentendrei HÉV. S hogy az autósok se unatkozzanak, felújítják a Szentendrei utat is.

Vajta Zoltán

[caption id="" align="alignleft" width="318"] Nyáron várhatóan nem lesz ilyen zsúfoltság a 7-es buszon, mert együtt járnak majd a metrópótlókkal a Keleti pályaudvar és a Blaha Lujza tér között
[/caption]Idén nyáron sem jár a 2-es metró a Stadionok és a Deák tér között. Június 11-től augusztus 19-ig negyvenhat csuklós busz pótolja a metrót. Ezalatt leszigetelik az alagútnak ezt a szakaszát és kicserélnek 3,6 kilométernyi sínt. Tavaly az alagút ellentétes oldalán végezték ugyanezeket a munkákat. Átépítik továbbá a Keleti pályaudvar, az Astoria és a Batthyány téri állomásokat. A metró így csak az Örs vezér tere és a Stadionok, valamint a Deák tér és a Déli pályaudvar között jár. A Batthyány téren azonban megállás nélkül halad át. Ide autóbusszal lehet eljutni. A 11-es járatokból minden második  11M jelzéssel a Moszkva térről indul és ugyanoda érkezik vissza. A 39-es busz a Batthyány és a Moszkva tér között jár. Pesten a 144 gyors és a 161-es járat végállomását áthelyezik a Blaha Lujza térre. Így Rákoskeresztúrról átszállás nélkül lehet bejutni a Nagykörútig. A 80-as és 81-es trolik pedig közös vonalon közlekednek a Baross térig. A BKV azt tanácsolja, aki teheti, kerülje el a metrófelújítás környékét és keressen más útvonalat. Épp ezért sűrűbben járnak majd az 1-es, 1A, a 2-es, a 4-es és a 6-os villamosok.

A Szentendrei HÉV felújítását is mostanra időzítették. Június 25-től augusztus 4-ig átépítik a pályát és a biztosítóberendezést. Így négypercenként és hetvennel mehetnek majd a vonatok. A munkák alatt  buszok pótolják a HÉV-et. Az egyik járat Békásmegyerről az Árpád hídi metróállomásig viszi az utasokat. A másik busz végállomása a Batthyány téren lesz. Módosítják a 60-as busz vonalát is. A Batthyány tér helyett a Nyugati pályaudvaron teszi le az utasokat, a Szent István körúton buszsávot jelölnek ki számára. A HÉV felújítása nem veszélyezteti a Diákszigetet. A fesztivál ugyanis hat nappal a HÉV átadása után kezdődik. Autóval azonban idén még bajosabb lesz eljutni a Szigetre, mint máskor. A HÉV felújítása után ugyanis rögtön elkezdik átépíteni a Szentendrei utat. Kétszer egy sáv lesz járható.

Budapest más részein sem ígérnek jobb állapotokat. Hiszen idén nyolcvan kilométer hosszan negyvennyolc utat újítanak fel. Köztük van a Grassalkovich út a XXIII. kerületben és a Király utca eddig át nem épített szakasza. A Budaörsi, a Hegyalja, az Üllői és a Pesti utat is most csinálják. Sőt, a Belvárosban sorra kerül nyáron a Bajcsy-Zsilinszky út is. A legtöbbet befejezik az iskolakezdésig, de lesznek olyan helyszínek, ahol november végéig dolgoznak. Demszky Gábor főpolgármester bejelentette, jövőre ennél is több útfelújításra készülnek. A kormány ugyanis támogatja a beruházásokat. Ha ilyen ütemben folytatódnának a felújítások, csökkenne a kátyúk száma is. Azok ugyanis a rossz állapotú aszfaltokon keletkeznek. Vajda Pál főpolgármester-helyettes tegnap azt közölte: 420 kátyú van Budapesten, június 1-jén azonban már csak 200 lesz. Jelenleg naponta 600 új gödör jön létre.

– Hibáztam – ismerte el Aba Botond, a BKV vezérigazgatója. A cég vezetője az engedély nélküli járatritkításokkal kapcsolatban jelentette ezt ki a sajtó nyilvánossága előtt. Aba Botondnak több millió forintjába került a menetrendek önkényes átszervezése. A városvezetés büntetésből húsz százalékkal csökkentette prémiumát. A BKV-vezér szerint tudomásul kell venni, ha az embert megbüntetik. Nem zárta ki, hogy később a kevésbé kihasznált vonalakon ritkítanák, míg máshol sűrítenék a járatokat. 

 

Ezek is érdekelhetik