2006.09.15. 06:15
Száműzött könnyűzene
A televíziók az utóbbi években hanyagolják a könnyűzenét. A mulatós műsorok kiszorították a hagyományos magazinokat, egyedül az m1 birkózik a műfajjal. A Dob + basszus például meglehetősen sikeres.
A Duna Televízió még mind közül a legprogresszívebb, rendszeresen tudósítanak a fesztiválokról, legutóbb a paksi Gastroblues fesztiválról készítettek egy órás műsort, és gyakoriak a dzsesszkoncertek is. Legközelebb egy Koncz Zsuzsa-koncertet rögzítenek. S vásárolnak is filmeket, nemrégiben adtak egy bluestörténeti sorozatot. Két estén át vetítették a Woodstock fesztiválról készült filmet, és életrajzi filmeket is sugároztak Jimi Hendrixről, Carlos Santanáról és másokról. Ámon Betti főszerkesztő elmondta, hogy nekik nincs gondjuk a nézettséggel, sőt a határon túl is nagyon népszerűek a zenei műsorok.
Egészen más tapasztalatai vannak a kereskedelmi csatornáknak. Rényi Ádám, a TV2 pr-vezetője a Megasztárt, sőt a Megatáncot is idesorolja, de amúgy nem szerepel a terveik között könnyűzenei műsor, mert a nézettségük nem megfelelő, ezért például koncertfilmeket sem vásárolnak. Fazekas László, az RTL kommunikációs igazgatója hasonlóképpen vélekedik. „Próbálkoztunk ilyen műsorokkal, volt az Üstökös című tehetségkutató és mások is, de a nézettségük legfeljebb közepes volt, és a jogdíjak körüli hercehurca sem hozta meg a kedvünket. A Szombat esti láz viszont bejött, döntőjét többen nézték mint a foci vébét. Most készülünk a folytatásra.”