Hírek

2008.12.08. 11:16

Nem hiszem, hogy ennyi áramot fogyasztottam volna

Olvasónk szerint villanyórája irreálisan sokat mér. Most, az éves leolvasás előtt fél tőle, hogy hatalmas számlát vernek rá, pedig ő nem fogyasztott annyit. Mit tegyen?

Rados V.

Ebben a helyzetben az Elmű ügyfélszolgálatához fordulhatunk, amelyet a 40-38-38-38-as telefonszámon, munkanapokon reggel héttől este nyolc óráig hívhatunk. A lakossági fogyasztó menüponton belül az áramszámla-egyeztetést, illetve műszaki problémákról szóló tájékoztatást lehet kérni. Ha az egyeztetéskor kiderül, hogy azzal semmi gond, mert a szolgáltató a leolvasott mérőállás alapján számította ki a díjat, más lehet a probléma. Több lehetőség merülhet fel. Először is a lakáson belül kell „nyomozni”. A megnövekedett fogyasztásnak több oka lehet. Zárlatos vezeték(ek) a falban, nagy áramfelvétellel működő háztartási gép (ilyen például köztudottan a villanybojler), esetleg meghibásodott szerkezet.

Tanácsos mindent kikapcsolni, illetve kihúzni a konnektorból, és megfigyelni a villanyórát. Ha az tovább pörög, a hiba lakásunkon kívül is lehet. Elképzelhető, hogy az árammérő romlott el, legrosszabb esetben pedig egy tőlünk elkötött vezetéken át lopják az áramot. Ha ezt megállapítják, a róla szóló jegyzőkönyv birtokában rendőrségi feljelentést tehetünk. A hibás árammérő készüléket az Elmű emberei cserélik ki díjmentesen. Gondoljunk azonban arra, hogy ha mégsem a villanyórával van a baj, ki kell fizetnünk a 6 ezer 600 forintos kiszállási díjat – mondták el az Elmű ügyfélszolgálatán.

A szolgáltató honlapján, a www.elmu.hu-n szerepelnek a minősített villanyszerelők. Ha villanyóránk a folyosón van, időnként ellenőrizzük, érintetlen-e a plombája. Ha elszakadt, lehet, hogy illetéktelen kezek alantas szándékkal hozzányúltak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!