Hírek

2010.04.08. 16:13

Az érintőkijelzős mobil a sztár, de csak 30 ezer forint alatt

Robbanás előtt áll az érintőképernyős mobiltelefonok piaca idehaza; a mobilozók közel 40 százaléka saját bevallása szerint érintőkijelzős telefont választ majd következő készülékének, ha teheti – derült ki az Ipsos online kutatásából.

Ipsos

A felmérés eredményeit Pintér Róbert, az Ipsos online stratégiai igazgatója ismertette a 2010. április 8-án megrendezett első „iPhone vs Android” konferencián. Bár egyelőre csak mintegy 100-200 ezer embernek van idehaza csúcskategóriának számító érintőkijelzős okostelefonja – mint amilyen az iPhone, az Androidos készülékek, a Blackberry, vagy a HTC – a nemzetközi trendek és a hazai adatok is azt mutatják, hogy jelentős térnyerés előtt állnak az okostelefonok.

A legfejlettebb piacokon várhatóan öt éven belül az összes eladott mobil okostelefon lesz. Szintén öt éven belül várható, hogy többen fognak a világon mobiltelefonon internetezni, mint számítógépen. Ehhez az egyre gyorsabban terjedő okostelefonok adják a muníciót.

A hazai felhasználókat azonban nem a telefon operációs rendszere érdekli igazán, 75 százalékuk nem is tudja mi fut a telefonján. Számukra – érthető okokból – a használhatóságon van a hangsúly. A közeljövőben emiatt várható, hogy a készülékgyártók és a mobiltelefon szolgáltatók a mobil platformokat is márkázottan kommunikálják majd idehaza, mivel egyre fontosabbá válik, hogy milyen telefonunk van, Symbianos, Androidos, Windows Mobile-os vagy iPhone.

A cikk itt folytatódik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!