Hírek

2012.04.24. 17:17

Internetes ügyintézést sürgetnek az adózók

A magyar adóhatóság ugyan elmozdult az online ügyintézés irányába, további fejlesztések szükségesek, illetve ügyfélszolgálatokat kellene felállítani a bevásárlóközpontokban és a postákon is - tartalmazza a PricewaterhouseCoopers (PWC) nemzetközi tanácsadó cég kutatásának összefoglalója, amelyet eljuttatott az MTI-nek is.

MTI

A kutatásban részvevőknek arra kellett válaszolniuk, hogy mennyire elégedettek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tevékenységével. A válaszadók elfogadták azt, hogy az adóhivatali ellenőrzés eszköze a gazdaság kifehérítésének. Ugyanakkor speciális nyelvi és gazdasági tudást várnának el az ellenőröktől.
  
Külön kérdések szóltak arról, hogy mi lesz a sorsuk az adóhatósági megállapításoknak. Amikor megszületik egy határozat, az adózók az észrevételezési szakaszban igen jó aránnyal tudják megváltoztatni - részben vagy egészben - az adóhatóság álláspontját.

A gondok akkor kezdődnek, amikor jogerős lesz a határozat, és elkezdődik a jogorvoslat. A fellebbezések fele már sikertelen. Még rosszabb a hatósági határozatok megváltoztatási aránya a bírósági felülvizsgálatok során - írja a PWC.

MTI -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!